1 Σεπ 2009

Η συζήτηση των Τεχνικών του ΥΠΕΞ, μέρος 2ο

4

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Δεν έχω καταλάβει γιατί ενοχλεί η πρότασή μου για έξοδο από το υπουργείο.

Θεωρώ θεμιτό ένας συνάδελφος που έχει σπουδάσει και έχει πιθανόν και κάποιο μεταπτυχιακό να θέλει να ασχοληθεί αποκλειστικά με το αντικείμενο που σπούδασε ή να μην θέλει να υπηρετήσει στο εξωτερικό ή να είχε φαντασθεί διαφορετικά την δουλειά στο υπουργείο.

Δεν βλέπω ότι είναι απαραίτητα κακό κάποιος συνάδελφος να παραιτηθεί και να ακολουθήσει μια διαφορετική επαγγελματική πορεία που του ταιριάζει περισσότερο.

Να θυμίσω ότι τα τελευταία 20 χρόνια αυτό έχει συμβεί αρκετές φορές.

Ρίξτε μια ματιά στο κατάλογο των παραιτηθέντων συναδέλφων.

Πολλοί από αυτούς διαπρέπουν σε αυτό που διάλεξαν να κάνουν, μετά την παραίτησή τους από το υπουργείο.

Κάπου εδώ, προσπερνώντας την πρώτη παράγραφο του συναδέλφου κ. Μελισσαράτου για λόγους που έχω ήδη εξηγήσει σε προηγούμενο μήνυμά μου, θα συμφωνήσω με την πρότασή του για σωστή και λεπτομερή ενημέρωση των υποψηφίων νέων συναδέλφων. Από εκεί πρέπει να ξεκινήσουμε για να μην μεγαλώσει ο κατάλογος των παραιτηθέντων συναδέλφων, η ύπαρξη του οποίου ασφαλώς και δεν είναι κάτι ευχάριστο. Συνάδελφε είμαι έτοιμος να υποστηρίξω την πρότασή σου και θα μπορούσαμε πιστεύω να την κάνουμε ποιό συγκεκριμένη, όσον αφορά το χρόνο που θα πραγματοποιηθεί αυτή η ενημέρωση στους υποψηφίους συναδέλφους, αλλά και ως προς το περιεχόμενό της. Θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει βάση συζήτησης η πρότασή σου για κόμβους.

Με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο η πρόταση του συναδέλφου κ. Φωτιάδη για δημιουργία τμήματος software, θεωρώ ότι είναι κάτι που έπρεπε να έχει ήδη γίνει.

Ασφαλώς και πρέπει να γίνει επικαιροποίση στο καταστατικού του συλλόγου αγαπητέ κ. Τζαφάλια. Είσαι όμως άδικος όταν γράφεις ότι ζητάω προτάσεις για να κλείσουν τα στόματα των γκρινιάρηδων. Ο σκοπός δεν είναι να κλείσουν τα στόματα των γκρινιάρηδων αλλά μέσω του διαλόγου και της υλοποίησης των προτάσεων να εκλείψουν τα αίτια της γκρίνιας. Πρέπει να βρεθεί τρόπος συμμετοχής όλων των συναδέλφων στην λείψει σοβαρών αποφάσεων για τον κλάδο και αυτό πρέπει να προβλεφθεί στο νέο καταστατικό.

Θεωρώ ότι ανοίξαμε μια συζήτηση η οποία πρέπει να μείνει ζωντανή και με συμμετοχή περισσοτέρων συναδέλφων, με περισσότερες ιδέες και προτάσεις, χωρίς προσωπικές επιθέσεις και αντεγκλήσεις.

Τάσος Κωνσταντινόπουλος

-----------------------------------------------------------------

5

Η προτροπή για έξοδο ενοχλεί διότι το πλαίσιο μέσα στο οποίο τίθεται είναι τελείως λάθος. Το συχνά λεγόμενο έτσι είναι εδώ κι αν δε σ'αρέσει φύγε είναι η απόλυτη αυθαιρεσία. Είναι αυτό που θα περίμενε κάποιος να ακούσει από τον εργοδότη του και όχι από συναδέλφους του.

Αν το να θέλουμε να ασχολούμαστε με το αντικείμενο που σπουδών μας, ειδικά όταν αυτό είναι επικοινωνίες και πληροφορική και υπηρετούμε σε κλάδο επικοινωνιών και πληροφορικής, ακούγεται παράξενα, τι να πω. Ίσως να πρέπει να αλλάξει το όνομα του κλάδου σε κάτι που να μην περιλαμβάνει αυτούς τους όρους, αν δεν είναι αυτό το αντικείμενο εργασίας.

Gerasimos Melissaratos

-----------------------------------------------------------------

6

Όσον αφορά την έξοδο, από την δική σου σκοπιά και όπως μου το γράφεις δεν έχεις άδικο, αλλά πρέπει να σου πω ότι έχω το θάρρος να γράφω αυτό που σκέφτομαι και θα συνεχίσω να το κάνω. Ξέρεις λοιπόν ότι συζητώντας μαζί μου δεν σου λέω άλλα και σκέφτομαι άλλα. Μπορεί ο τρόπος να είναι απότομος αλλά είναι ο χαρακτήρας μου και σε αυτή την ηλικία δεν αλλάζει.

Το αντικείμενο σπουδών τώρα αν το διαβάσεις θα διαπιστώσεις ότι έχω γράψει την λέξη αποκλειστικά.

Τέλος πρέπει να ξέρεις ότι έχω μετάθεση για κέντρο και ελπίζω να μαζευτούμε, όλοι οι συνάδελφοι του κέντρου και όχι μόνο, κάποιο φθινοπωρινό βράδυ να γνωριστούμε και ελπίζω να δημιουργηθεί αυτό το δέσιμο που λείπει αυτή τη στιγμή και υπήρχε παλιότερα. Παλιότερα το κάναμε συχνά. Υπήρχε άλλη ατμόσφαιρα.

Πίστεψέ με δεν υπάρχει κανένας λόγος να συνεχιστούν οι αντεγκλήσεις και η φαγωμάρα.

Τάσος Κωνσταντινόπουλος

-----------------------------------------------------------------

7

Agapitoi sinadelfoi,

Einai i proti fora pou grafo apefthinomenos stous sinadelfous meta tin leitourgeia tis smeplist. Elpizo na min einai i teleftaia. Para tis prokliseis kai tous peirasmous pou kata kairous enoiotha diavazontas ta minimata pou stelnontan meso smeplist, afti ti fora to apofasisa ormomenos mallon apo sinaistimatikous logous kai oxi giati fovamai oti o klados mporei na exei yparksiaka provlimata an sinexisei na leitourgei me to kathestos kai tis armodiotites tou opos aftes einai simera. Eftixos o klados mas den einai statikos oson afora stis drasiriotites, tis armodiotites kai ti diarthrosi tou. Afto mporo na to po me vevaiotita paratirontas-zontas tin ekseliksi tou mesa apo to perasma 31 xronon ipiresias (2 apo ta opoia (1985 - 1987) dietelesa proedros tou Dioikitikou Symvouliou tou sillogou mas). Afta san sintomi eisagogi kai erxomai sto kirios thema:

Kata ta prota xronia tis ypiresias mou stin presbeia tis Bonnis (1988-1995) eixe tethei, arxika tote, to thema tis anadiarthrosis tou kladou kai gia to logo afto mou zitithike na episkeftho sto Germaniko Ypourgeio Eksoterikon to tmima Epikoinonion kai na pliroforitho ton tropo leitourgeias tou kai ti domi tou. Meta apo epanillimenes synantiseis me ton tote proistameno tou tmimatos Epikoinonion Herrn Giesseke, sinetaksa mia ekthesi tin opoia apsteila sto tmima mas kai to periexomeno tis opoias, se genikes grammes den apeixe poli apo ta grafomena sto minima tou k. Melissaratou, to opoio paratheto gia diefkolinsi sas. I ekthesi afti prepei na iparxei sta arxeia tou sillogou i kai tis tote armodias D/nsis. Me arketi tixi kai ypomoni isos vrethei. Distixos den kratisa antigrafo. En katakleidi loipon proteina kai ego tote akrivos afta pou proteine o k. Melissaratos kai mallista me oles tis leptomereies os pros ti diarthrosi kai ti leitourgeia ton komvon kathos episis kai akriveis theseis ana ton kosmo opou tha mporousan na stithoun oi komvoi (atoma ana komvo, leitourgeia tou komvou san grafeiou tis oikias presbeias alla ektos aftis kai polla alla pou meta apo tosa xronia einai adinaton na thimitho) me ton tropo afton pisteva tote oti afenos tha asxoloumastan apokleistika me to antikeimeno tis douleias mas kai afeterou tha eixame mia sxetiki aneksartisia pragma pou apo tote epidiokame.

Sinithizo na ipostirizo me entasi kai thermi kai pathos tis apopseis mou kai sinithos epitigxano to skopo mou. Afto ekana kai tote kai to mono pou eisepraksa itan: "kataplikiki ekthesi. Filodokses alla tekmiriomenes protaseis pou omos, pros to paron toulaxiston, den einai dinaton na efarmostoun". Ypiresiaka i ekthesi eixe kalliteri tixi alla i kataliksi itan i idia: na mpei sto arxeio me to aitiologiko oti apaitountai polla eksoda gia tin pragmatopoiisi ton proteinomenon allagon.

Meta apo ta pio pano en sintomia ektethenta kai to perasma merikon dekaetion, an simera mou etitheto ksana to erotima - dilima: "Na sinexisei o klados na ekselisetai os exei i na allaksei i diarthrosi tou ek vathron simfona me ta pio pano protathenta?" I apantisi den tha itan toso efkoli.

Oi logoi mporei na einai oi akolouthoi: To nearo ti ilikias, i eleipsi peiras kai gnosis pano sti leitourgeia tou kladou, kathos kai ton arxon eksoterikou, i filodoksia pou sinithos diakrinei tous neoterous (kai kala kanei), i anatropes pou tote, opos kai eseis simera, pisteva oti eprepe na ginoun gia na proxorisei kai na ekselixthei o klados, me eixan sineparei. Isos loipon logo viasinis kai apeirias parevlepsa alla poli pio simantika themata pou tha mporousan na me eixan odigisei stin anatheorisi ton apopseon mou. Prepei edo na omologiso oti tote me eixe epireasei i germaniki nootropia kai leitourgeia tou GYpex, me apotelesma na min to polivasaniso. Genika pantos to kathestos tis apomakrinsis apo to sinolo kai tis idiaiterotitas egimonei kindinous. Tha apaitouse de ateleiotes prospatheies na kratithei to status tou kladou opos afto tha itan me tin efarmogi tis protasis aftis. Poios mou leei emena oti an kati tetoio eixe efarmostei (to kathestos ton ana tin yfilio komvon) den tha eixe simera kataliksei na to exoun analavei diafores diapistevmenes-diavathmismenes etaireies me apotelesma ti vatmiaia siriknosi tou kladou kai telika tin katargisi tou. Simfona de me to Germaniko protipo tis epoxis ekeinis ti douleia tou Mixanikou Epikoinonion stis arxes tou ekstoterikou tin ekanan diplomatikoi kai dioikitikoi ypalliloi. Kata sinepeia den itan aparaititi i diatirisi poliarithmou Kentrou Epikoinonion... Episimaino oti i kindinologia den einai tou xaraktira mou kai einai pantelos ekso apo tis pepoithiseis kai protheseis mou.

Oi logoi pou tha mporousan tote, an tous eixa sinipologisei, na me eixan apotrepsei sto na kano tis protaseis aftes i na me eixan odigisei se diaforetiikes protaseis einai:

O sisxetismos tou arithmou ton ekso os pros tous mesa ypiretountes sinadelfous kai oti afto sinepagetai ston oikonomiko tomea (8%, epidoma eksoterikou, dinatotita ekpaidefsis paidion k.l.p.). An afto to provlima epilithei nomizo oti ola ta alla pou sigoura tha prokeipsoun tha antimetopistoun efkolotera. Xreiazontai nomizete kai alla epixeirimata?

Par' ola afta kai epeidi isos ilthe i ora tis aftokritikis, nomizo oti i apantaxou parousia ton Mixanikon Epikoinonion me nomothetimenes organikes theseis se oles tis arxes tou eksoterikou simperilamvanomenon kai ton Proksenikon einai ofelimi se antithesi me ti sxetiki apomonosi pou tha mas epevale i efarmogi enos tetoiou sxediou. Pistepste me kallitera na kanoume kathimerina aisthiti tin parousia mas para na mas fonazoun mono otan mas xreiazontai. Gia tin istoria, anafero ena peristatiko pou exei amesi sxesi me ta pio pano: Tin periodo pou sintasontan o proigoumenos Organismos tou YPEX eixa kanei mia akoma pio tolmiri protasi pou kai afti eixe distixos (i eftixos gia allous) tin idia kataliksi me tin alli: Eixa tote proteinei o klados mas na entaxthei ston organismo os enas akoma dioikitikos klados, meta tous DLGY, me ekseidikefsi stis epikoinonies kai tin pliroforiki kai ti nomiki katoxirosi tis ontotitas kai aftoteleias tou me ksekathares armodiotites kai organikes theseis se oles tis arxes tou eksoterikou. Me afton ton tropo tha eixe epilithei mias eks arxis kai to thema tis ierarxias, kathos kai polla alla provlimata kai antipalotites pou kata kairous anakeiptoun me tous allous kladous, ta opoia aporreoun apo ta asafi kathikonta mas, opos afta anagrafontai ston neo organismo kai den diaferoun kai poli apo afta ton allon dioikitikon kladon. Tin protasi afti, sinektimontas tis parouses sinthikes, tha mporousa na tin ypostirikso akoma kai simera.

Tha mporousa na anafero kai allous pollous logous pou tha tekmirionan tis apopseis mou gia tin yiothetisi i mi ton protaseon mou, omos en onomati tis sintomias kai kalliteris katannoisis kai aporrofisis ton grafomenon mou

stamato edo.

Ara loipon tha prepei, toulaxiston pros to paron kai me tin isxiousa nomothesia, na katanoisoume oti ,osoi apo emas ypiretoume sto ekstoeriko, idiaitera se mikres arxes, tha prepei na asxoloumaste kai me antikeimena pou den einai tis armodiotitas mas kai den sinadoun me tis spoudes kai ta ptixia mas. Den einai kako mallon kalo mas kanei telika. I polixroni ypiresia mou sto eksoteriko me exei didaksei oti i arnisi, idiaitera otan afti den exei nomiki vasi, fernei tin antiparathesi kai telika tin apomonosi.

Se kamia periptosi den thelo na parerminefthoun ta grafomena mou kai na theorithei oti eimai antithetos me tis allages kai anatropes. To antitheto malista. Pistevo oti prepei to thema na tethei kai na eksetastei apo neous kai palaious sinadelfous kai eimai sigouros oti i teliki protasi tha ikanopoiei tin plionotita ton melon tou kladou kai tha einai apolita efarmosimi kai prosarmosmeni sta simerina dedomena.Meleti, organosi kai oreksi gia douleia xreiazetai kai oxi "efkoles" kai "entiposiakes" liseis opos aftes pou ekana kai ego otan imoun neoteros ilikiaka kai ypiresiaka.

Einai apolita ygeies kai epithimito na yparksoun polles antirriseis kai diaforetikes pio freskies apopseis tis opoies tha ithela na gnorizo gia tin grigoroteri kai efkoloteri prosarmogi mou sta nea dedomena kai sinthikes. Oi apopseis ton neon, an mi ti allo, einai panta endiaferouses kai dinoun tin othisi kai ton palmo gia anatropes kai allages.

Sxoliazontas kalopista merikes akoma apo tis pio entiposiakes apopseis sinadelfon, anafero ta akoloutha:

Tin eksodo apo ton klado oson sinadelfon den aresei to isxion kathestos den tha mporousa na tin proteino. Tha itan adiko kai antideontologiko. Tha mporousan isos osoi sinadelfoi den mporoun i den theloun na prosarmostoun sti douleia kai nootropia tou eksoterikou na stathmisoun ta pragmata, na valoun sti zigaria ta yper kai ta kata kai na sinexisoun, an telika to epithimoun, na ypiretoun sto kentro (mia kai opos exei grafei den egnorisan kata tin eisodo tous sto YPEX tis sinthikes ergasias sto eksoteriko), opou i asxolia mas me to antikeimeno tis douleias mas einai apokleistiki, adiamfisvititi kai sinadei apolita me tin epistimosini mas. (Gnorizo ta sxetika arthra tou oraganismou sxetika me tin ypiresia sto esoteriko alla krino oti to thema afto tha mporouse na diefthetithei).

I apofigi tis apraksias pou polloi fovountai exei na kanei, kata ti gnomi mou, me tin prosopikotita, tin kali diathesi gia sinergasia tin poli douleia kai tis gnoseis tou kathenos apo mas. Pote den aistantika oti egina rezili para to gegonos oti tin epoxi tis eisodou mou sto YPEX oi gnoseis mou, i texnologia, ta mesa epikoinonias pou didaxthika kai pou xrisimopoiousame tote, den exoun kamia sxesi me ta simerina (tiletipa, online kryptomixanes me diatrites tainies kodika oi opoies parigonto sto tmima mas apo emas tous idious). Kai omos den paraponethike kaneis mas. Osoi apo emas eimastan sxetika neoteroi, me pio freskies gnoseis, meletisame ti nea texnologia, dimiourgisame tis katalliles sinthikes, sindramame sti dimiourgia ton proton efarmogon, pou kapoies apo aftes leitourgoun, kakos kata ti gnomi mou, mexri simera eleipsei allon pou tha tis antikastisoun. Eprepe na eixan pro pollou antikatastathei. (Oi etaireies mpikan sti zoi mas argotera, theoro de oti einai aparaities ypo ton oro tis idiaitera afstiris epivlepsis tous, tis diafaneias ton diagonismon kai tin katoxirosi ton ypoxreoseon tous apenanti mas). Me afton ton tropo epitelesthike ena simantiko vima-stathmos stin istoria tou kladou alla kai tis katoxirosis kai anagaiotitas tou. Ypostiriksame tin allagi kai kalipsame to keno ton palaioteron sinadelfon. An den eixe ginei afto tha eixame meinei piso kai pithanon simera den tha ypirxame san klados. Den exo de kamia amfivolia oti i oloena ekselisomeni texnologia kai dinatotites stis tilepikoinonies kai oxi mono, mas kathistoun san klado, alla kai kathena apo emas xorista, apolita aparaititous. Arkei kai emeis na to xeiristoume sosta. Theoro loipon oti gia enan epistimona einai sxetika aplo na prosarmosthei sintoma, stis idiaiterotites kai tis apaitiseis kathe arxis, na tis ferei sta metra tou kai na katastisei me tin prosopikotita tou ton eafto tou kai kat' epektasi ston klado, aparaitito, arkei na to thelei.

Tha itan atopo na isxiristhei kaneis oti i ekseidikefsi den einai anagaia etsi opos exoun proxorisei simera oi ekselikseis sto antikeimeno tis douleias mas. Den mporei enas na ta gnorizei ola kai na einai taftoxrona eparkis. Omos sinektimontas ta pleonektimata kai ta pronomia pou mas parexei i ypiresia mas sto eksoteriko, kathos kai tin aniparksia ousiastikis diskolias stin ekmathisi, gia osous den gnorizoun, tis texnologias pou xrisimopoieitai stis arxes tou eksoterikou, eimai sigouros oti gia kapoio xroniko diastima i eksidikefsi mporei na paei peripato. Meta pali edo eimaste sto kentro na asxolithoume me to antikeimeno pou mas gemizei kai mas

ikanopoiei san epistimones.

Tha mou peite ta xronia kai o katalagiasmos(?) ton aisthiseon se ekanan na min eisai pia toso tolmiros oso palaiotera. Mporei na einai kai etsi. Pantos i empeiria mou apo tin polixroni ypiresia mou sto eksoteriko alla kai sto kentro se diskoles periodous me exei didaksei oti mia "anatreptiki" protasi gia na exei tixi xreiazetai organosi, sinergasia, pitho kai mesa. Se kamia periptosi de i antiparathesi einai to kallitero meson.

Kostis Relakis

-----------------------------------------------------------------

8

Αγαπητοί συνάδελφοι και φίλοι (όπου το «φίλοι» αποδεικνύεται, δυστυχώς κατά τα ήδη γραφθέντα, υποσύνολο των συναδέλφων),

Επιτρέψτε μου να προσθέσω κάποιες παρατηρήσεις επί των θεμάτων που συζητούνται στη λίστα μας.

1. Ο υπηρεσιακός, τουλάχιστον, σεβασμός μεταξύ των συναδέλφων ενός κλάδου δεν προκύπτει από την παλαιότητα. Αντιθέτως, σ' έναν αμιγώς «τεχνολογικό» κλάδο όπως ο δικός μας, η παλαιότητα μερικές φορές και η όποια αδυναμία παρακολούθησης των εξελίξεων που αυτή, ενδεχομένως, συνεπάγεται, αποτελεί αιτία έλλειψης, υπηρεσιακού πάντα, σεβασμού και εκτίμησης.

Προσωπικά, ωστόσο, δεν διακρίνω τους συναδέλφους σε «νέους» και «παλιούς». Στα δικά μου κριτήρια αξιολόγησης των συναδέλφων, όπως ελπίζω και εκείνων στο πρόσωπό μου, συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η γνώση, η διάθεση εργασίας και συνεργασίας, καθώς επίσης και το ομαδικό, αλλά ποτέ ισοπεδωτικό προς τυχόν αντίθετες απόψεις, πνεύμα.

2. Ρήσεις όπως «η πόρτα είναι ανοιχτή και σε όποιον δεν αρέσει το υπουργείο μπορεί να φύγει» αλλά και «αν δεν σας αρέσει να πάτε στη Βουλγαρία», η οποία απευθυνόταν παλαιότερα σε αριστερούς όταν «γκρίνιαζαν» για τα κακώς κείμενα στην Ελλάδα, δεν θα έπρεπε να αποτελούν μέρος ενός διαλόγου στον οποίο όσοι συμμετέχουν προσβλέπουν, αποδεδειγμένα, στη βελτίωση υφιστάμενων καταστάσεων, ασχέτως εάν διαπιστώνεται, μερικές φορές έντονα, διαφορετική προσέγγιση των πραγμάτων.

3. Η κριτική, «γκρίνια» όπως επιθυμούν κάποιοι να τη χαρακτηρίζουν, αποτελεί από μόνη της κατάθεση πρότασης: πρόταση αλλαγής. Αλλαγής καταστάσεων. Ταυτόχρονα αποτελεί και αποτελεσματική μέθοδο περιγραφής της υφιστάμενης, χρήζουσας αλλαγής, κατάστασης.

Αντιθέτως, η αόριστη επίκληση παρουσίασης «συγκεκριμένων προτάσεων» ως απάντηση σε κάποιον που «γκρινιάζει», ιδιαίτερα όταν βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή ενός διαλόγου, είναι ανούσια, ενώ στοχεύει, κατά κανόνα, αφενός στο να υπεραπλουστεύσει μια σύνθετη διαδικασία και αφετέρου να αποστομώσει τον «γκρινιάρη».

4. Σχετικά με το «προτείνετε τις αλλαγές που νομίζετε ότι πρέπει να γίνουν στην επόμενη γενική συνέλευση, τις ψηφίζουμε όσοι συμφωνούμε και ο σύλλογος επιδιώκει την πραγματοποίηση αυτών των αλλαγών» παρατηρώ ότι οι ανάγκες του κλάδου, όπως τις αντιλαμβάνομαι εγώ τουλάχιστον, ξεπερνούν τα στενά όρια των δυνατοτήτων των συνδικαλιστικών του οργάνων και διαδικασιών.

Συναφώς, οι γενικές συνελεύσεις με συμμετοχή 30 ατόμων και κατά συνέπεια με πλειοψηφία των 15 (σε ένα κλάδο με περισσότερα από 150 μέλη), αν και τυγχάνουν της τυπικής απαρτίας, δικαιούνται να λαμβάνουν «σοβαρές αποφάσεις»;

Εγώ δεν έχω εξουσιοδοτήσει κανένα συνάδελφο που βρίσκεται στην ΚΥ να με αντιπροσωπεύει κατά τις ψηφοφορίες. Δεν έχουμε «αντιπροσωπευτική» δημοκρατία όπου οι «μέσα» είναι οι εκπρόσωποί μας.

Η θέση του κλάδου μας υπέρ των «διευρυμένων» καθηκόντων μας υιοθετήθηκε, όπως ενημερώθηκα, κατόπιν σχετικής απόφασης γενικής συνέλευσης. Το θέμα αυτό που τόσο ταλαιπωρεί τις συζητήσεις μας στην λίστα και για το οποίο έχουν καταγραφεί συγκεκριμένες, σωστές ή όχι, αντιρρήσεις, από πόσους συναδέλφους υποστηρίχθηκε τελικά; Η πρόταση π.χ. του κ. Μελισαράτου για «κόμβους» θα μπορούσε σε διάστημα ολίγων ημερών να υιοθετηθεί κι αυτή χωρίς να μπορώ εγώ τουλάχιστον να καταγράψω, ψηφίζοντας, τις όποιες αντιρρήσεις μου.

5. Τέλος, προτάσεις έχω διατυπώσει κατά καιρούς πολλές. Αλλες στο forum, άλλες υπηρειακώς. Προτάσεις έχω διαβάσει επίσης πολλές. Αυτό που όμως εγώ συγκρατώ είναι ότι εκείνα, καλά ή κακά, που υλοποιούνται τελικά, νιώθω ότι τα μαθαίνω πάντα τελευταίος και πάντα με τη διαβεβαίωση ότι ήταν όλα γνωστά απλά εγώ δεν τα αντιλήφθηκα, ως όφειλα άλλωστε.

Εξού και η μοναδική για απόψε πρότασή μου: να "ανοίξει" ο κλάδος. Να κλείσουν τα "μαγαζία" και να υπάρχει μόνο αγορά. Αγορά ιδεών, προτάσεων. Αγορά, forum όπως λένε και οι Ρωμαίοι.

Tzafalias Aristotelis

Αύριο ακολουθεί η συνέχεια…