11 Ιαν 2010

Σχόλια για ΥΠΕΞ- 50

Των «Φώτων και του Αγιασμού» λοιπόν βρέθηκε ο ανυπεξ Δ. Δρούτσας στο… ακριτικό Αγαθονήσι με σκοπό να διασκεδάσει η κυβέρνηση την εν πολλοίς αμφισβητούμενη εξωτερική πολιτική της έναντι της Άγκυρας. Πήγε λοιπόν εκεί, τα «έψαλλε» στους κατοίκους και φρόντισε να μεταδοθεί η είδηση, εκ των υστέρων από το ΑΠΕ! Αυτή η μικρή λεπτομέρεια έχει την σημασία της. Γιατί είναι η πρώτη και ΜΟΝΑΔΙΚΗ φορά που η υπηρεσία Ενημέρωσης του ΥΠΕΞ, δηλαδή ο Γρηγ. Δελαβέκουρας φρόντισε να ΜΗΝ αποσταλεί SMS με την πληροφορία έγκαιρα, να μην ειδοποιηθούν οι αρμόδιοι συντάκτες. Γιατί φοβήθηκαν εκεί στο ΥΠΕΞ, ότι κάτι παρόμοιο θα ακουγότανε και θα αντιμετώπιζαν τουρκικές… αντιδράσεις. Κι έτσι, μέσα στη μεγαλοσύνη τους, το απέκρυψαν! Γι αυτό δεν έστειλαν τον υπ. Άμυνας με το «Ειδικό βάρος» που έχει…Αλλά οι τούρκοι δεν παίζονται. Την επομένη, οι ανταποκριτές τους στην Αθήνα, ενημέρωναν τους συναδέλφους ότι ο ανυπεξ γίνεται υπεξ και πάει… Κωνσταντινούπολη! Τι είναι αυτό που τρώγεται σαν … κρύο πιάτο;

  • Αλήθεια, ο «κ. 2%» αντί να καταπιέζει υφισταμένους του υπαλλήλους, μήπως θα έπρεπε να κάθεται λίγο περισσότερο στα αυγά του; Ναι, για αυτόν μιλάμε που τον είχανε πιάσει να καλύπτει τις ανάγκες τις υπηρεσίας του με εκτροπή τηλεφώνου στο σπίτι του, σε άλλη χώρα, σε άλλη ήπειρο … Και επί τη ευκαιρία, ας μαζέψει και την γνωστή δεύτερή του, που τους έχει πρήξει όλους, λες και ήταν τον καιρό που το έπαιζε αφέντρα στο κλάδο της… (και να μην φοβάται και ας ισχυρίζεται ότι την προστατεύουν Λοβέρδος και Βενιζέλος)

Δεν το είχαμε δει, αλλά μας είπανε για τη Μαρκέλλα, να προσέξουμε το «mega» στο email της. Άραγε, ψυχολογικό υπονοούμενο είναι αυτό;

  • Ενδιαφέρουσα η τελετή για τα ευχετήρια στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια. Έτσι ανάμεσα στους μεγαλόσταυρους που παρέλασαν είδαμε και τον γνωστό πρέσβη που διακαώς επιθυμεί να παρατείνει την θητεία του σε χώρα της Κεντρικής Ευρώπης, αν και αφυπηρετεί. Τι ελπίζει άραγε;

Νέος «πόλεμος» επιστολών έχει ξεσπάσει ακούμε μεταξύ των ΟΕΥ. Αφορμή οι αποκαλύψεις μας για λίστες προγραμμένων που δόθηκαν στο Προσωπικό. Το Διοικητικό Συμβούλιο των ΟΕΥ, δέχεται στο παρασκήνιο σφοδρές επιθέσεις, καθώς πολλοί από τους άνευ ετέρου ανακαλούμενους ετοιμάζονται να «βγουν στο κλαρί». Ο Πρόεδρος της Ένωσης, Αντώνης Κατεπόδης (γνωστός και ως «Αντωνάκης» -προφανώς με αναφορές σε γνωστή ταινία του παλιού ελληνικού σινεμά) κατηγορείται ότι φρόντισε ήδη για την μετακίνηση του, μαζί με την σύζυγό του, σε πόστο που ανοίχθηκε προώρως. Επίσης, επιθέσεις δέχεται στο παρασκήνιο και ο γενικός γραμματέας της Ένωσης, Νίκος Μπελιάς, διότι κυκλοφορεί ότι έχει επιτύχει από τον παλιό φίλο του στη Γενεύη, Προσωπάρχη τώρα, Τάκη Σαρρή (κατ’ άλλους, όπερ και πιο αποτελεσματικό, ως γνωστό, από τη σύζυγο του κ. Σαρρή πρέσβειρα κα Λιούπα) την διαβεβαίωση ότι είτε θα παραμείνει στη Νέα Υόρκη, είτε θα μετακινηθεί για «υπηρεσιακούς λόγους» σε πόστο της Δυτικής Ευρώπης ή στη ΜΕΑ Βρυξελλών (όπου για τις τοποθετήσεις ισχύει ειδικό καθεστώς). Στο παιχνίδι των ευθυνών πάντως έχει μπει και η γνωστή δεύτερη του Προσωπικού, σύμβουλος, Κατερίνα Γκίνη (γνωστή με το παρατσούκλι το «αηδόνι του Καΐρου») η οποία κατηγορείται ότι μετέτρεψε απροβλημάτιστα σε προκήρυξη τις λίστες των «προγραμμένων ΟΕΥ». Τυχαία μάθαμε, ότι η διερεύνηση των ευθυνών της ανατέθηκε σε γνωστό ποινικολόγο της οδού Σκουφά (που, για λόγους ασφαλείας, δεν έχει σχέση με τον προστάτη της Αντώνη Σαμαρά ούτε με την οικογένεια του συνεταίρου, του τέως συζύγου της).

  • Με την ευκαιρία τι έγινε άραγε με τις καταγγελίες για το Γενικό Προξενείο Καΐρου – κατηγορίες που άγγιζαν την κα Γκίνη όσο και τον προκάτοχό της πρέσβη κ. Αστεριάδη;

Κουίζ: Ποιους νέους ΟΕΥ αποκαλούν στο ΥΠΕΞ «τα κωθώνια του Σκυλλακάκη»; (προφανώς γιατί πίστεψαν τις υποσχέσεις ότι θα τους κάνει διπλωματικούς)

  • Έφυγε, παραμονή των Φώτων και ο πρέσβης Ι. Τσαμαδός, πλήρης ημερών. Μάλλον ευτυχής που δεν βλέπει πλέον την κατάντια του υπουργείου Εξωτερικών, που ασχολείται μόνο να θωπεύει την Άγκυρα κι όλους όσους βυσσοδομούν σε βάρος μας, παίζοντάς το… «ψύχραιμα»!

Θυμάστε που ο Ανδρ. Βγενόπουλος βγήκε και έκραξε την .. Μπακογιάννη γιατί θεώρησε ή γιατί γνώριζε ότι η τελευταία έστησε ολόκληρο κόλπο για να δώσει τη γραμμή Αθήνα – Κωνσταντινούπολη στην Aegean Air; Έ, λοιπόν ακούω πως θα υπάρξει επανάληψη με στόχο αυτή τη φορά τον Δ. Δρούτσα! Ο λόγος είναι πως η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ που πετούσε στο Βελιγράδι, έχασε το δικαίωμα πτήσεων στο εκεί αεροδρόμιο Nikola Tesla, με βάση κάποιο διαγωνισμό που κέρδισε η Aegean Air! Ως εδώ όλα καλά γιατί όταν πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός οι πτήσεις γινόντουσαν στη βάση διμερούς αεροπορικής συμφωνίας. Όμως από 1ης Ιανουαρίου 2010, ο εναέριος χώρος της Σερβίας πέρασε στο σύστημα «open air», που σημαίνει πως μπορούν να πετάνε όποιες εταιρίες επιθυμούν. Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ έμαθα, κατέθεσε χαρτιά και ζήτησε από την ΥΠΑ, να εγκρίνει πτήσεις της προς Βελιγράδι και η ΥΠΑ απήντησε… συγγνώμη, αλλά πρέπει να σας το εγκρίνει το ΥΠΕΞ! Και το υπεξ κωφεύει. Οπότε…

  • Κουΐζ: Ποιόν πρέσβη αποκαλούν οι συνάδελφοι του με το παρατσούκλι «Φλαμίνγκο»;

Τελικά όλα δείχνουν πως οι πρέσβεις … νίκησαν! Προκειμένου λοιπόν να ικανοποιηθεί το αίτημά τους να πραγματοποιηθούν οι διμερείς υπουργικές συναντήσεις Ελλάδας και μιας ομάδας Αραβικών χωρών στη Μ. Ανατολή και τον Κόλπο, στα μέσα Φεβρουαρίου ο ανυπεξ Σπ. Κουβέλης θα πάει βόλτα προς τον Κόλπο (συνοδεύοντας τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας) για να περάσει καλά και να δείξουν και ορισμένοι πρέσβεις πως… κάνουν έργο! Αφού δεν γίνεται τίποτε όμως, γιατί όλα αυτά τα έξοδα;

  • Μιας και αναφέρθηκα σε έξοδα θάθελα να ρωτήσω τι θα γίνει με εκείνα τα Προξενεία που διαθέτουμε στις τρεις χώρες των οποίων η βίζα καταργήθηκε για τους πολίτες τους (πΓΔΜ, Σερβία, Μαυροβούνιο); Κοστίζουν ένα σωρό χρήματα (ιδιαίτερα αυτό της Νις, στη νότιο Σερβία) κι απασχολούν επίσης ένα σωρό ανθρώπους που θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμοι σε άλλα υπηρεσιακά πόστα με πραγματικές ανάγκες… Ή μήπως είναι ευκαιρία να στείλουμε για να καααάθονται εκεί δικά μας παιδιά;

Φαίνεται πως είναι… «κολλητικό». Ήταν συνηθισμένο ν’ ακούμε επί Κ. Σημίτη και υπουργίας Εξωτερικών Γ. Παπανδρέου, τον τελευταίο να αναλαμβάνει «πρωτοβουλίες» από τις οποίες καμιά δεν οδηγήθηκε πουθενά. Τώρα λέει, έδειξε ενδιαφέρον να αναλάβει «πρωτοβουλία» ο σέρβος Πρόεδρος Μπ. Τάντις και φίλος του Γ. Παπανδρέου. Πρότεινε λοιπόν στον πρωθυπουργό στη διάρκεια της σύντομης διαμονής του στο Βελιγράδι, την περασμένη Δευτέρα, να αναλάβει πρωτοβουλία για την εξεύρεση λύσης ανάμεσα στα Σκόπια και την Αθήνα. Κι ο Γ. Π απάντησε θετικά… Ωραία όλα αυτά, αλλά μήπως πάλι ξέχασαν πως η Αθήνα συζητά το ζήτημα «στα πλαίσια του ΟΗΕ»; Ή μήπως ξεφεύγουμε από εκεί;

  • Ά! ναι. Υπάρχει και το θέμα της μετεξέλιξης του Δημ. Δρούτσα σε υπουργό Εξωτερικών. Για τον ένδο – ΠΑΣΟΚικό πόλεμο στο θέμα αυτό… σε άλλο κείμενο….

Τα "προβλήματα του υπουργού" Δ. Δρούτσα...

Πολλοί φιλολογία έχει χρησιμοποιηθεί το τελευταίο δεκαήμερο σχετικά με την αναβάθμιση του Δ. Δρούτσα στη θέση του υπουργού Εξωτερικών. Στην πραγματικότητα είναι ζήτημα του πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου και μόνον. Φυσικά δεν παίζει ρόλο ποιος ακόμη θα διοριστεί σαν ανυπεξ ή υφυπουργός. Γιατί αυτά δεν ακουμπούν τον Γ. Παπανδρέου, ιδιαίτερα σε ένα τομέα που θεωρεί ότι το πρακτέο είναι της απολύτου επιλογής του. Αυτό λοιπόν σημαίνει ότι υπεξ θα είναι ο Δ. Δρούτσας. Ο ατυχής αυτός άνθρωπος, στα 41, θα καθίσει σε μια ηλεκτρική καρέκλα από την οποία θα σηκωθεί «καμένος» όχι αργότερα από τα τέλη του τρέχοντος έτους, αν αντέξει τόσο. Θα «καεί» από την εξωτερική πολιτική που θα εφαρμοστεί, με απόφαση Γ. Παπανδρέου, στο Κυπριακό! Εκεί όπου επιχειρούν να στηρίξουν τις παράλογες και ουσιαστικά αντιδημοκρατικές και αντιλαϊκές αποφάσεις του Δ. Χριστόφια που θα απορριφθούν οποτεδήποτε πραγματοποιηθεί δημοψήφισμα στο νησί!

Στο μεταξύ όλοι οι καλοί «φίλοι» του μέσα στο Κίνημα, θα μιλούν για τις πράξεις που δεν θα κάνει, καθώς ήδη είναι σαφές ότι θεωρεί καλύτερο να μην κάνει τίποτε από το να κάνει λάθη. Έτσι,συνάδελφοί του πολιτικοί στην κυβέρνηση και το κόμμα, όπως ο Β. Λαμπρινίδης, Θ. Πάγκαλος, Μ. Κοππά, κ. ά., αλλά και σημαντικοί πρέσβεις τον αντιμετωπίζουν με προοπτικές «προσωρινού» που ο ρόλος του θα λήξει όταν η κυβέρνηση αναγκαστεί να πάρει αποφάσεις υπό την πίεση των γεγονότων, τόσο στα Έλληνο –Τουρκικά, όσο και στο σκοπιανό αλλά και σε άλλα που σχετίζονται με τις ευρωπαϊκές σχέσεις μας και που δεν μπορούν να αντικατασταθούν από τη μονομερή προσέγγιση των ΗΠΑ…

Έτσι, δεν πιέζουν για μη υπουργοποίησή του, αλλά για την τοποθέτηση ισχυρών Γενικών Γραμματέων και ενός υφυπουργού που θα αναλάβει τις υπηρεσιακές υποθέσεις και θ αποτελεί στην πραγματικότητα το «μάτι» του Μαξίμου!

Την έντονη παρουσία του στο σκηνικό της εξωτερικής πολιτικής μάλιστα, πιέζεται να κάνει δημόσια και ο τέως συνεργάτης του Γ. Παπανδρέου, Ν. Κοτζιάς, που απομακρύνθηκε από το πρωθυπουργικό περιβάλλον απότομα καθώς ανάμεσα στ’ άλλα του χρεώθηκε και το γεγονός ότι έχει σαφείς επιλογές και προτάσεις στην εξωτερική πολιτική, σε αντίθεση με τον Δ. Δρούτσα.

Το ταξίδι στις ΗΠΑ

Στο χθεσινό ΒΗΜΑ έγινε αναφορά στο προετοιμαζόμενο ταξίδι του ανυπεξ, στις ΗΠΑ προκειμένου να συναντηθεί με την Χίλαρι Κλίντον και να ανακοινωθεί και η άρση της ανάγκης για βίζα , όσων ελλήνων επισκέπτονται τις ΗΠΑ. Ωστόσο, αποκρύβει από τη σχετική διαρροή το γεγονός πως η Ουάσιγκτον ακόμη και την τελευταία στιγμή με έγγραφο της Τζάνετ Ναπολιτάνο, υπουργό Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, καταγράφει και νέα αιτήματα που καλείται να ικανοποιήσει η Αθήνα και σχετίζονται με την παροχή πληροφοριών για τους ταξιδεύοντες εκεί. Ποιοι είναι οι νέοι όροι και τι απαντούν οι Παπανδρέου, Δρούτσας, Καστανίδης και Χρυσοχοίδης, παραμένει άγνωστο!

Κυπριακό: οι συνομιλίες Χριστόφια – Ταλάτ και η Εξωτερική Πολιτική της νέας Κύπρου!

Ενώ αρχίζουν οι εντατικές συνομιλίες του Προέδρου της Κύπρου Δ. Χριστόφια με τον τουρκοκύπριο εκπρόσωπο Α. Ταλάτ, όπου κλεισμένοι σε ένα χώρο επί τριήμερο θα επιχειρήσουν να ξεπεράσουν τα προβληματικά σημεία των ως τώρα εκατέρωθεν προτάσεων, γίνεται όλο και σαφέστερο πως οι Τουρκοκυπριακές προτάσεις οδηγούν με απόλυτη σαφήνεια στην εγκατάλειψη της ελληνικότητας της νήσου παρά το γεγονός πως υπάρχει (και υπήρχε και προ του 1974) απόλυτη ελληνική πλειοψηφία. Στο σημερινό μας σημείωμα σκοπεύουμε να αναφερθούμε στο τι έχει συμφωνηθεί και σε τι έχουν διαφωνήσει τα δυο μέρη, σχετικά με την παραγωγή και εφαρμογή κανόνων στην Εξωτερική Πολιτική.

Συμφωνούν λοιπόν, ως σήμερα, τα δυο μέρη στα παρακάτω σημεία:

§ Οι ομόσπονδες περιοχές/ συνιστώσες Πολιτείες, θα συμμετέχουν στη διατύπωση και εφαρμογή της εξωτερικής πολιτικής, περιλαμβανομένων και των σχέσεων με την ΕΕ, εφόσον τα θέματα αφορούν απ ευθείας τις περιοχές αυτές.

§ Η εφαρμογή των προνοιών του Συντάγματος θα στηριχθεί σε μια Συμφωνία Συνεργασίας ανάμεσα στην Ομόσπονδη κυβέρνηση και τις Συνιστώσες Πολιτείες. Τα θέματα που συνδέονται με τις εξωτερικές σχέσεις της Κύπρου θα ρυθμίζονται με Ομοσπονδιακό Νόμο.

§ Οι υποχρεώσεις της Κύπρου που απορρέουν από διεθνείς συμφωνίες θα εφαρμόζονται είτε από τις συνιστώσες πολιτείες, είτε από την Ομοσπονδιακή κυβέρνηση ανάλογα με το που αναφέρεται το θέμα.

§ Προβλέπεται η λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών με αρμοδιότητες που θα καθοριστούν με Ομοσπονδιακό νόμο.

§ Η τοποθέτηση/ανάκληση αρχηγού Διπλωματικής Αποστολής αποφασίζεται από το Υπ. Συμβούλιο, μετά από πρόταση του αρμόδιου υπουργού. Ο επικεφαλής και ο δεύτερος της Διπλωματικής Αποστολής δεν μπορεί να είναι από την ίδια συνιστώσα πολιτεία. Έχει προβλεφθεί να επιλυθούν και τα θέματα που θα αφορούν τη «μεταβατική περίοδο».

Τα σημεία διαφωνίας είναι αρκετά και περιγράφονται στη συνέχεια:

§ Η Ε/Κ πλευρά προτείνει η Κύπρος να διατηρήσει «ειδικούς δεσμούς φιλίας» με την Ελλάδα και την Τουρκία και να αποδώσει στις δυό χώρες καθεστώς «προνομιακού εμπορικού συνεταίρου» εφόσον είναι συμβατό με τις υποχρεώσεις της έναντι της ΕΕ. Η Τ/Κ πλευρά συμφωνεί στο ζήτημα αυτό αλλά προτείνει η ΕΕ να αποδεχθεί υποχρεωτικά και εκ των προτέρων το «ειδικό προνομιακό καθεστώς» (σ.σ. με τη μορφή πρωτογενούς δικαίου μάλλον).

§ Στις διπλωματικές αποστολές θα υπηρετούν χωριστοί εμπορικοί και πολιτιστικοί σύμβουλοι από τις περιοχές λένε οι Ε/Κ. Αντίθετα οι Τ/Κ ζητούν το δικαίωμα οι πολιτείες να διατηρούν «διπλωματικούς αντιπροσώπους» που θα θεωρούνται «διπλωμάτες « της ομοσπονδίας.

§ Δέχονται αμφότεροι πως η Διπλωματική Υπηρεσία θα είναι ανάλογη της πληθυσμιακής δύναμης κάθε πολιτείας αν και το 30% του διπλωματικού προσωπικού, τουλάχιστον, θα προέρχεται από την κάθε συνιστώσα πολιτεία. Η Τ/Κ πλευρά συμπληρώνει πως η αναλογία πρέπει να γίνεται σεβαστή και σε ότι αφορά τις θέσεις των τοποθετούμενων στο εξωτερικό.

§ Για τον τρόπο σύσταση της Διπλωματικής Υπηρεσίας η Ε/Κ πλευρά πρότεινε να συζητηθούν οι αναλογίες. Η Τ/Κ πλευρά πρότεινε όμως πως οι διπλωματική αντιπροσώπευση της Κύπρου στον ΟΗΕ, (Ν. Υόρκη, Γενεύη) στο Συμβούλιο της Ευρώπης, στην Τουρκία, στην Ελλάδα, στη Γερμανία και στα Μόνιμα μέλη του Σ.Α του ΟΗΕ θα προέρχονται σε ίσο αριθμό από τις συνιστώσες πολιτείες.

§ Η Ε/Κ πλευρά, θεωρεί ότι τα ζητήματα σχετικά με τις Συνθήκες Εγγυήσεως, Συμμαχίας και Εγκαθίδρυσης θα πρέπει να συζητηθούν στο κεφάλαιο για την Ασφάλεια. Η Τ/Κ πλευρά τονίζει την ανάγκη για «διατήρηση ειδικών δεσμών φιλίας με, και θα σεβαστεί την ισορροπία Ελλάδας και Τουρκίας η οποία εγκαθιδρύθηκε από τις Συμφωνίες του 1960 και από το νέο έγγραφο διευθέτησης, στα πλαίσια ενός ειρηνικού περιβάλλοντος στην Ανατολική Μεσόγεια. Θα αποδώσει σε αυτές τις δυο χώρες ίση μεταχείριση ως ότου η Τουρκία καταστεί μέλος της ΕΕ».

§ Οι Ε/Κ ζητούν αποφάσεις που αφορούν τις εξωτερικές σχέσεις και αφορούν τις ομόσπονδες περιοχές να λαμβάνονται μετά από διαβούλευση μαζί τους. Οι Τ/Κ επιζητούν επιπλέον να μην μπορεί να πάρει η Ομοσπονδιακή κυβέρνηση αποφάσεις εξωτερικής πολιτικής χωρίς να διαβουλεύεται τις συνιστώσες πολιτείες.

§ Μπορούν να συνάπτουν διεθνείς συμφωνίες οι ομόσπονδες περιοχές, για θέματα εμπορικά και πολιτισμού, εφόσον αυτά δεν βλάπτουν τις Ομοσπονδιακές ανάλογες συμφωνίες, τις αντίστοιχες της ΕΕ ή της άλλης ομόσπονδης περιοχής, λένε οι Ε/Κ. Από την πλευρά τους οι Τ/Κ επιθυμούν να μπορούν οι συνιστώσες πολιτείες να συνάπτουν κάθε είδους διεθνή συμφωνία εφόσον είναι μέσα στα πλαίσια της σφαίρας των αρμοδιοτήτων τους. Συμφωνούν να είναι συμβατές με την αντίστοιχη πολιτική της ΕΕ Σε περίπτωση διαφωνίας της άλλης συνιστώσας περιοχής ή της Ομοσπονδιακής κυβέρνησης η απόφαση στέλνεται για συζήτηση στο προεδρικό Συμβούλιο και στα δυο σώματα της Νομοθετικής Εξουσίας.

§ Θα υπάρξει λέει η Ε/Κ πλευρά, μια Επιτροπή Εξωτερικών Σχέσεων με μορφή συμβουλευτικού οργάνου για την Εξωτερική Πολιτική και τις σχέσεις με την ΕΕ. Μέλη της θα είναι τα μέλη του υπ. Συμβουλίου καθώς και οι υπεύθυνοι εξωτερικών σχέσεων των συνιστωσών πολιτειών. Σε ίσο αριθμό εκατέρωθεν. Η Τ/Κ ζητά οι αρμοδιότητες να καθοριστούν από τη Συμφωνία Συνεργασίας.

Παρά τις συνεχείς υποχωρήσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας σε όλα σχεδόν τα σημεία της συγκεκριμένης συμφωνίας, σε βαθμό που να υπονομεύεται η δημοκρατική αρχή της πλειοψηφίας αλλά και η λογική λήψης αποφάσεων με την ισότητα αριθμού εκπροσώπων, σε κρίσιμα θέματα. Η συμφωνία έχουμε ξαναπεί οδηγεί στη δημιουργία ενός παράλληλου ισχυρού κράτους, με λέγειν στο σύνολο των αποφάσεων της Ομοσπονδίας, και ενδεχόμενη συχνή παράλυσή της σε περιπτώσεις διαφωνίας.

Ένα πρώτο βασικό ερώτημα προκύπτει από την ύπαρξη ορισμένων υποσημειώσεων, που δεν παρουσιάστηκαν στο Εθνικό Συμβούλιο της Κύπρου και αγνοούμε σε τι αναφέρονται. Πρόκειται για τις υπ αριθμό 1 και 3. Μήπως οι κύριοι Χριστόφιας, Στεφάνου και ο επισκεπτόμενος σήμερα την Αθήνα ΓΓ του ΑΚΕΛ, Άντρος Κυπριανού μπορούν να μας που τι λένε; Αναφέρονται μήπως στις βρετανικές βάσεις;

Συχνά αναφέρεται και από τις δυο πλευρές η Συμφωνία Συνεργασίας. Πρόκειται για ένα κείμενο που θα υπογραφεί από τα δυο μέρη πριν τη δημιουργία της Ομοσπονδίας. Αμέσως μετά τη συγκρότησή της θα είναι ισχυρότερη του Συντάγματος ή θα υποκατασταθεί από το Σύνταγμα; Γιατί είναι αναγκαία αν δεν αφορά τη μεταβατική περίοδο;

Σε περίπτωση κυρώσεων σε βάρος της Κύπρου, εξαιτίας μιας των ομόσπονδων περιοχών τι γίνεται; Ποιος πληρώνει το «μάρμαρο»; Η Ομοσπονδία; Κι αν η «συνιστώσα πολιτεία» διαφωνεί ως προς τις κυρώσεις ή αρνείται την καταβολή των προστίμων (αν είναι οικονομικά) τότε ποιος καταβάλλει τα χρήματα;

Οι διπλωματικές αποστολές είναι μεικτές. Αν υπάρξει διαφωνία ανάμεσα στον επικεφαλής και τον δεύτερο τι συμβαίνει; Ποια άποψη επικρατεί;

Γιατί είναι απαραίτητο να προκαθοριστούν «ειδικές σχέσεις» με Ελλάδα και Τουρκία; Τι οδήγησε σε αυτή την απόφαση; Και πως θα γίνει δεκτό το θέμα στο οποίο προβλέπει διατήρηση αυτών των προνοιών «ως ότου γίνει η Τουρκία πλήρες μέλος της ΕΕ»; Κι αν δεν γίνει ποτέ για λόγους ανεξαρτήτους από την ίδια ή εξαιτίας της ίδιας, τότε τι γίνεται; Υπάρχει πρόνοια για μεταβολή των όρων αυτών;

Γιατί δεν υπάρχει αναφορά στα πληθυσμιακά ποσοστά των εισερχομένων στη Διπλωματική Υπηρεσία και αναφέρονται σε «αναλογία πληθυσμών». Μήπως γιατί θεωρούν οι Τ/Κ σαν δεδομένο την παραμονή του συντριπτικού μέρους των εποίκων; Από πού ως που οι Τούρκοι υπήκοοι έχουν τα ίδια δικαιώματα με αυτούς της ΕΕ; Αυτό δεν παραβιάζει βασικές αρχές της Ένωσης;

Επίσης γεννάται ένα θέμα «νομιμοποίησης» των «δημοσίων υπαλλήλων» του ψευδοκράτους. Στα σημεία σύγκλισης γίνεται αποδεκτό ότι είσαι τώρα «δημόσιοι υπάλληλοι» του ψευδοκράτους θα μονιμοποιηθούν στην Ομοσπονδία. Δηλαδή αναγνωρίζονται ισότιμα με αυτούς που εργάζονται τώρα στις νόμιμες υπηρεσίες της Κυπριακής Δημοκρατίας και θα πρέπει να πληρώνονται από την πλειοψηφούσα κοινότητα. Δηλαδή τους Ελληνοκυπρίους!

Θα συνεχίσουμε με νέα κεφάλαια…..