21 Ιαν 2010

Η επιστολή - καταγγελία Δ. Χριστόφια στο Σ. Α του ΟΗΕ

Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Δημήτρης Χριστόφιας έδωσε στη δημοσιότητα αυτούσιο το κείμενο επιστολής του, με ημερομηνία 11.1.2010 προς τα πέντε Μόνιμα Μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας και τους αρχηγούς κρατών μελών της ΕΕ .
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφανος Στεφάνου δήλωσε ότι δεν αποτελεί τακτική η δημοσιοποίηση εγγράφων, αλλά αυτό γίνεται με τη συγκεκριμένη επιστολή.
«Αποφασίσαμε να τη δώσουμε στη δημοσιότητα, επειδή η επιστολή, η οποία δόθηκε στα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου, έχει διαρρεύσει στα ΜΜΕ και τυγχάνει από ορισμένους διαστρέβλωσης. Έτσι, οι πολίτες θα μπορούν να τη διαβάσουν, να την αξιολογήσουν και να την κρίνουν'',εξήγησε .
Ο κ. Στεφάνου διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να επιστρέψει το Σχέδιο Ανάν ή να επιβληθεί κάποιο άλλο, σημειώνοντας ότι ''ορισμένοι μονότονα και με επιμονή επιμένουν στο ίδιο τροπάριο''.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής Χριστόφια έχει ως εξής:
« Γράφω για να σας ενημερώσω σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις στις διαπραγματεύσεις και να υποβάλω μια αποτίμηση των πρόσφατων προτάσεων που υποβλήθηκαν από την τουρκική πλευρά.
Είναι καλά γνωστό ότι τα χωριστά δημοψηφίσματα του Απρίλη του 2004 για την περιεκτική διευθέτηση του κυπριακού προβλήματος ακολουθήθηκαν από αδιέξοδο τριών χρόνων. Αμέσως μετά την εκλογή μου στην Προεδρία, το Φεβρουάριο του 2008, ανέλαβα σειρά πρωτοβουλιών που οδήγησαν στην έναρξη των διακοινοτικών συνομιλιών, οι οποίες συνεχίζονται μέχρι σήμερα.
Όπως συμφωνήθηκε με το Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, αυτές οι διαπραγματεύσεις διεξάγονται στη βάση της αρχής της κυπριακής ιδιοκτησίας, χωρίς αυστηρά χρονοδιαγράμματα και χωρίς οποιαδήποτε δυνατότητα μιας νέας επιδιαιτησίας. Είναι επίσης συμφωνημένο ότι οι διαπραγματεύσεις διεξάγονται υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών, των οποίων ο ρόλος είναι υποβοηθητικός.
Η εν λόγω διαδικασία υιοθετήθηκε από σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας. Αυτό έγινε ώστε να αποφευχθεί η επανάληψη των πικρών εμπειριών του παρελθόντος, όταν ξένοι ετοίμασαν το Σχέδιο Ανάν και επέβαλαν τη μεροληπτική επιδιαιτησία υπέρ της Τουρκίας και της τουρκοκυπριακής πλευράς. Αυτό κατέληξε σε ένα άδικο και μη ισορροπημένο σχέδιο και μια μη λειτουργική και μη βιώσιμη διευθέτηση. Για αυτούς τους λόγους, εκείνο το σχέδιο απορρίφθηκε δικαίως από το 76% των Ελληνοκυπρίων.
Ήταν, επομένως, απαραίτητο να επιφέρουμε τέτοιες ουσιώδεις βελτιώσεις στις διάφορες πτυχές του κυπριακού προβλήματος που θα επέτρεπαν μια πιθανή συμφωνία να είναι αποδεκτή στους Ελληνοκυπρίους. Κατά τη διάρκεια της τρέχουσας διαπραγματευτικής διαδικασίας, η ελληνοκυπριακή πλευρά έχει με συνέπεια επιμείνει σε αυτή την προσέγγιση.
Την ίδια στιγμή κατά την κατάθεση των θέσεων της στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων η ελληνοκυπριακή πλευρά υπήρξε εξαιρετικά προσεκτική ώστε να αποφύγει να επηρεάσει την ευαίσθητη ισορροπία που δημιουργήθηκε όλα αυτά τα χρόνια στο πλαίσιο των καλών υπηρεσιών του Γενικού Γραμματέα. Πράγματι, οποιοσδήποτε ουδέτερος παρατηρητής θα μπορούσε με ευκολία να συμπεράνει ότι οι θέσεις μας σέβονται αυτή την ισορροπία ειδικά σε θέματα, όπως η εκπροσώπηση στους ομοσπονδιακούς θεσμούς, η λήψη αποφάσεων κ.λ.π., που αφορούν τη συμφωνημένη βάση/πλαίσιο της λύσης, δηλαδή ένα κράτος με μία και μόνη κυριαρχία, μία και μόνη διεθνή προσωπικότητα, και μία και μόνη ιθαγένεια· μια διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία με πολιτική ισότητα όπως αυτή καθορίζεται στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών.
Η ελληνοκυπριακή πλευρά, προτείνοντας την εκ περιτροπής προεδρία με σταθμισμένη ψήφο, είχε την πρόθεση να ενδυναμώσει το θεσμό της Προεδρίας προς το συμφέρον και των δύο κοινοτήτων, ενώ θα διατηρούνται κάποια από τα στοιχεία που αποτελούσαν την πρόταση Ανάν για την εκτελεστική εξουσία. Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση Ανάν για την εκτελεστική εξουσία καθόρισε την περίοδο εναλλαγής σε 4:2. Ενσωμάτωσε επίσης την αρχή της διασταυρωμένης ψήφου στην εκλογή της εκτελεστικής εξουσίας. Αυτά τα στοιχεία ήταν πλήρως ευδιάκριτα στην ελληνοκυπριακή πρόταση, η οποία διατηρεί το σκεπτικό ότι το πολιτικό βάρος της τουρκοκυπριακής κοινότητας στην εκλογή του Ελληνοκύπριου Προέδρου/Αντιπροέδρου είναι ίσο με το πολιτικό βάρος των Ελληνοκυπρίων στην εκλογή του Τουρκοκύπριου Προέδρου/Αντιπροέδρου.
Είναι, επομένως, λυπηρό το γεγονός ότι οι Τουρκοκύπριοι δεν επέμειναν σε παρόμοια θέση. Πολλές από τις θέσεις τους αντικρούουν τόσο τη συμφωνημένη βάση όσο και την ευαίσθητη ισορροπία που δημιουργήθηκε όλα αυτά τα χρόνια. Ως ένδειξη, και χωρίς αυτή να είναι εξαντλητική κατ’ ουδένα τρόπο, επιθυμώ να υπογραμμίσω μερικά παραδείγματα ως ακολούθως:
· Το Σχέδιο Ανάν προέβλεπε εκ περιτροπής προεδρία σε αναλογία 2:1, παρά το ότι η αναλογία πληθυσμού είναι 4:1. Οι Τουρκοκύπριοι επιμένουν σε αναλογία 3:2.
· Το Σχέδιο Ανάν προνοούσε αναλογία 6:3 στο Υπουργικό Συμβούλιο. Η τουρκοκυπριακή πλευρά επιμένει σε αναλογία 7:5.
· Όσον αφορά τη λήψη αποφάσεων στο Υπουργικό Συμβούλιο, το Σχέδιο Ανάν προέβλεπε για τουλάχιστον μια ψήφο από κάθε κοινότητα. Η τουρκοκυπριακή πλευρά απαιτεί ταυτόχρονη θετική ψήφο τόσο του Προέδρου όσο και του Αντιπροέδρου για να ληφθεί απόφαση.
· Το Σχέδιο Ανάν προνοούσε ειδικές πλειοψηφίες μόνο στη Γερουσία. Εντούτοις, οι Τουρκοκύπριοι επιμένουν σε ειδικές πλειοψηφίες και στην Κάτω Βουλή.
· Το Σχέδιο Ανάν προέβλεπε ότι ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής για 5-6 Ομοσπονδιακά Τμήματα δεν θα προέρχονται από την ίδια ομόσπονδη μονάδα και ότι οι αποφάσεις θα λαμβάνονται από κοινού. Η τουρκοκυπριακή πλευρά απαιτεί αυτό να ισχύσει για όλα τα ομοσπονδιακά τμήματα, θεσμούς και διοικητικά όργανα.
· Το Σχέδιο Ανάν προέβλεπε ότι οι αποφάσεις για θέματα που αφορούν εξωτερικές σχέσεις εντός της σφαίρας των αρμοδιοτήτων των συνιστώντων κρατιδίων θα λαμβάνονταν μετά από διαβούλευση μαζί τους. Η θέση της τουρκοκυπριακής πλευράς είναι ότι τέτοιες αποφάσεις θα λαμβάνονται σε συμφωνία μαζί τους.
· Το Σχέδιο Ανάν προνοούσε ότι οι ομόσπονδες μονάδες έχουν το δικαίωμα να συνάπτουν διεθνείς συμφωνίες σε εμπορικά και πολιτιστικά θέματα. Η τουρκοκυπριακή πλευρά απαιτεί τέτοιο δικαίωμα για όλες τις αρμοδιότητες της των ομόσπονδων μονάδων, πράγμα το οποίο, μεταξύ άλλων, αντικρούει τη συμφωνημένη αρχή της μιας και μόνης διεθνούς προσωπικότητας.
· Το Σχέδιο Ανάν προέβλεπε ένα και μόνο FIR. Η Τουρκοκυπριακή πλευρά απαιτεί δύο FIRs.
· Το Σχέδιο Ανάν προέβλεπε ότι οποιαδήποτε προηγούμενη πράξη θα αναγνωριζόταν ως έγκυρη νοουμένου ότι, μεταξύ άλλων, δεν είναι ασύμβατη με το διεθνές δίκαιο. Η τουρκοκυπριακή πλευρά δεν το αποδέχεται.
Τα πιο πάνω παραδείγματα δείχνουν ότι η τουρκοκυπριακή πλευρά υποστηρίζει θέσεις που αντιτίθενται στη συμφωνημένη βάση και τις ευαίσθητες ισορροπίες που έχουν διαμορφωθεί κατά τη διάρκεια δεκαετιών διαπραγματεύσεων. Δεν είναι δυνατό να αναμένεται από την ελληνοκυπριακή πλευρά να αποδεχθεί θέσεις που ξεπερνούν τις ισορροπίες στην πραγματικότητα σε τέτοιο βαθμό. Ακόμη και αν τις αποδεχόμασταν, είναι σίγουρο ότι αυτές θα απορρίπτονταν σε ένα νέο δημοψήφισμα, καταστροφικό για τις προοπτικές μιας αμοιβαία αποδεκτής διευθέτησης του κυπριακού προβλήματος.
Ο επικείμενος εντατικός γύρος των συνομιλιών που αρχίζει σήμερα είναι κρίσιμης σημασίας για το αποτέλεσμα ολόκληρης της προσπάθειας. Είναι προφανές ότι για να συνεχίσουμε σε ένα τελικό γύρο θα πρέπει να υπάρξει τέτοια σύγκλιση που θα επέτρεπε την πραγματοποίηση του. Αυτό είναι, επιπλέον, απαραίτητο εφόσον αποφασίσαμε ότι αυτή τη φορά δεν θα υπάρξει επιδιαιτησία, αλλά μια καθαρά κυπριακής ιδιοκτησίας λύση.
Καταλήγοντας, η ελληνοκυπριακή πλευρά επιθυμεί να σας διαβεβαιώσει για τη σταθερή δέσμευσή της στο στόχο της εξεύρεσης μιας περιεκτικής διευθέτησης βασισμένης στα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας, τις αρχές και αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και στο συμφωνημένο πλαίσιο για ένα και μόνο ομόσπονδο, διζωνικό, δικοινοτικό κράτος, με μια και μόνη κυριαρχία, μια και μόνη διεθνή προσωπικότητα, μια και μόνη ιθαγένεια και πολιτική ισότητα όπως καθορίζεται στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας, που θα διασφαλίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις ελευθερίες όλων των Κυπρίων».

Το ΥΠΕΞ δίνει σε Ουγγρικές ΜΚΟ χρήματα (που δανειζόμαστε… μιας και δεν έχουμε)

Το Ουγγρικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΜΤΙ) αναφέρει ότι η Ελλάδα υποστηρίζει εκ νέου με άλλα 300.000 Ευρώ την εκτέλεση αναπτυξιακών προγραμμάτων στο Αφγανιστάν μέσω δύο ουγγρικών ΜΚΟ (προφανώς το ΥΠΕΞ μοιράζει τα … δανεικά του έκπτωτου κράτους μας), οι οποίες θα διαχειρισθούν το εν λόγω ποσόν. Προχθές στο Ουγγρικό ΥΠΕΞ υπεγράφη η σχετική συμφωνία με τις ουγγρικές ΜΚΟ για την ελληνική υποστήριξη με 300.000 Ευρώ του ουγγρικού PRT (Provincial Reconstruction Team) στο Αφγανιστάν. Στην τελετή υπογραφής των συμβάσεων παρέστη και ο Έλληνας Πρέσβης στην Βουδαπέστη , Σπυρίδων Γεωργιλές, προφανώς εκτελώντας τις επιθυμίες του πρωθυπουργού και ΥΠΕΞ, Γ. Παπανδρέου, του ανυπεξ Δ. Δρούτσα και του υφυπεξ Σπ. Κουβέλη.
Η συμφωνία αποβλέπει στην εκτέλεση προγραμμάτων σε τομείς εκπαίδευσης, υγείας και βελτίωσης της θέσης της γυναίκας. Σε δηλώσεις του μετά την υπογραφή της συμφωνίας ο Ούγγρος Υφυπουργός Εξωτερικών, Vilmos Szabo επαίνεσε την συμβολή της ελληνικής κυβέρνησης στις ουγγρικές δραστηριότητες στο Αφγανιστάν τονίζοντας ότι είναι η δεύτερη φορά που η χώρα μας αποφασίζει να στηρίξει άμεσα τα ουγγρικά αναπτυξιακά προγράμματα στην περιοχή του Bagdan. O ίδιος υπογράμμισε ότι η έλληνο-ουγγρική συνεργασία μπορεί να αποτελέσει ένα καλό παράδειγμα και για άλλες χώρες εκφράζοντας την ελπίδα ότι η συνεργασία Ελλάδος και Ουγγαρίας θα συνεχισθεί και μελλοντικά.
Ο Έλληνας Πρέσβης στην Βουδαπέστη , Σπυρίδων Γεωργιλές σε δηλώσεις του ανέφερε ότι εξαιτίας των άριστων σχέσεων Ελλάδος – Ουγγαρίας, η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε την άμεση οικονομική υποστήριξη των ουγγρικών προγραμμάτων στο Αφγανιστάν. Η Ελλάδα δεν διαθέτει στο Αφγανιστάν δικό της PRT, επεσήμανε ο κ. Πρέσβης και δια του τρόπου αυτού επιθυμεί, συνεισφέροντας, να συμμετάσχει στις ουγγρικές προσπάθειες στην περιοχή αυτή. Η Ελλάδα εκτός από την Ουγγαρία υποστηρίζει και τις προσπάθειες της Λιθουανίας στο Αφγανιστάν, ανέφερε στο ΜΤΙ ο Έλληνας Πρέσβης.
Σύμφωνα με το ΜΤΙ η Ελλάδα και το 2007 είχε ενισχύσει με 500.000 Ευρώ ουγγρικά αναπτυξιακά προγράμματα στο Αφγανιστάν συνεισφέροντας στην υλοποίηση έργων υποδομής.

Περίεργες δηλώσεις Μέσιτς κατα Σέρβων Βοσνίας

Στην αποστολή στρατού κατά της Σερβικής Δημοκρατίας της Βοσνίας (Ρεπούμπλικα Σρπσκα - ΡΣ), δήλωσε ότι θα προχωρούσε ο απερχόμενος πρόεδρος της Κροατίας Στιέπαν Μέσιτς, σε περίπτωση διενέργειας δημοψηφίσματος για την απόσχιση της σερβικής οντότητας από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, σύμφωνα με τον τύπο της Κροατίας. Η Κροατία είναι εγγυήτρια της Συμφωνίας Ντέιτον, δήλωσε ο Μέσιτς, κατηγορώντας τον π/θ της ΡΣ Μίλοραντ Ντόντικ για εξαπάτηση της διεθνούς κοινότητας και για προώθηση δημοψηφίσματος το οποίο αντιβαίνει στη Συμφωνία Ντέιτον, έχοντας την πεποίθηση ότι ο κόσμος έχει κουραστεί με το ζήτημα της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης. Η ε/φNovi List επισημαίνει ότι η πολεμική ρητορική είχε εκλείψει την τελευταία δεκαπενταετία και ότι ο Μέσιτς, λίγο πριν την αποχώρησή του από το αξίωμα του προέδρου της Κροατίας, δε χάνει την ευκαιρία να πυροδοτήσει την ένταση στις περιφερειακές σχέσεις, επισκεπτόμενος το Κόσοβο και απονέμοντας χάρη σε έναν Κροάτη ο οποίος καταδικάστηκε για εγκλήματα πολέμου κατά των Σέρβων
Αντιδρώντας στις δηλώσεις του κροάτη προέδρου, ο πρωθυπουργός της Ρεπούμπλικα Σέρπσκα, Μίλοραντ Ντόντικ σημείωσε ότι αποτελούν «δραματικά πολεμικά κελεύσματα», δεδομένου ότι ο Μέσιτς κατέχει ακόμα το αξίωμα του προέδρου και του διοικητή του στρατού, καθώς και ότι η Κροατία είναι χώρα μέλος του ΝΑΤΟ. Ο Ντόντικ έκανε έκκληση προς τη διεθνή κοινότητα να καταδικάσει τις «πολεμικές απειλές του κατ’ επίφαση ειρηνοποιού Μέσιτς ο οποίος στρέφεται κατά του σερβικού λαού και της Ρεπούμπλικα Σρπσκα». «Είναι ευρέως γνωστό ότι ο Μέσιτς χρησιμοποίησε τη γλώσσα του μίσους και των απειλών για να δημιουργήσει ατμόσφαιρα μαζικών εγκλημάτων κατά των Σέρβων και την εκδίωξή τους από την Κροατία κατά τον προηγούμενο πόλεμο», τόνισε ο πρωθυπουργός Μ. Ντόντικ.

Συνεχίζεται η φημολογία για «πραξικόπημα» στην Τουρκία του Ερντογάν

Μετά από χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας Taraf, το οποίο αναφέρθηκε σε σχέδιο πραξικοπήματος του 2003 με την ονομασία «Μπαλγιόζ», που θα ξεκινούσε με βομβιστική επίθεση στα τεμένη Φατίχ και Μπεγιαζίτ της Κων/πολης μετά την προσευχή της Παρασκευής, με σκοπό τη δημιουργία κλίματος πραξικοπήματος, και την αναφορά του δημοσιεύματος σε επιμέρους σχέδιο για τη δημιουργία κλίματος έντασης με την Ελλάδα [τότε] με προκλητικές πτήσεις στο Αιγαίο με σκοπό ακόμη και την πρόκληση πτώσης τουρκικού αεροσκάφους και τη δημιουργία έντασης στα σύνορα, στην περιοχή της Θράκης, και την πρόκληση στην περιοχή αυτή κλίματος επιστράτευσης, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Υπουργός Επικρατείας και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Τζεμίλ Τσιτσέκ προέβη σήμερα σε σχετικές δηλώσεις.
Ο Υπουργός Τσιτσέκ, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της εφημερίδας Milliyet, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σε εγκαίνια Πολυκλινικής του Νοσοκομείου Hasvak στην περιοχή Γκιόλμπασι της Άγκυρας, είπε ότι τελευταία δημοσιεύονται τέτοιου είδους πληροφορίες και τόνισε: «Έρχονται στην επικαιρότητα αυτού του είδους οι ειδήσεις. Όμως, ποια είναι η αλήθεια στο θέμα αυτό; Χωρίς αυτό να το γνωρίζουμε πλήρως, χωρίς να γίνεται η απαιτούμενη έρευνα και χωρίς να δούμε όλες τις λεπτομέρειες του θέματος, θα είναι λάθος και ελλιπές το να προβούμε σε κάποια αξιολόγηση».
Ο Υπουργός Τσιτσέκ, ο οποίος είπε ότι μια από τις μεγαλύτερες δυσκολίες, που αντιμετωπίζει η Τουρκία, είναι η πληροφοριακή ρύπανση, πρόσθεσε: «Έρχεται ένα θέμα στην ημερήσια διάταξη. Εκείνο που λέω εγώ γι’ αυτό το θέμα είναι ότι, στην περίπτωση που προβούμε σε αξιολόγηση πριν προκύψουν όλα τα στοιχεία και φέρουμε αυτό στην ημερήσια διάταξη της πολιτικής, δημιουργείται σύγχυση στους πολίτες. Η κοινωνία ωθείται σε διαφορετικές αξιολογήσεις. Γι’ αυτό το λόγο, ίσως το θέμα αυτό τις προσεχείς ημέρες να μπορέσει να αξιολογηθεί καλύτερα και, αν υπάρχουν ενδιαφερόμενα πρόσωπα και ενδιαφερόμενοι θεσμοί, να προβούν σε κάποια δήλωση. Θα προτιμούσα να προβώ σε αξιολόγηση μετά από αυτά, πόσο μάλλον που θέματα αυτού του τύπου, όταν έρχονται στην επικαιρότητα μέσω του Τύπου ή με κάποιο άλλο τρόπο, η δικαιοσύνη τα εξετάζει για την περίπτωση διάπραξης αδικήματος και τα διερευνά. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να δούμε και αυτή την πλευρά του θέματος. Κατά τη γνώμη μου, θα είναι καλύτερα να περιμένουμε με υπομονή».
Ο Υπουργός Τσιτσέκ, απαντώντας στην ερώτηση δημοσιογράφου αν «η εν λόγω ενέργεια είναι μια ενέργεια, η οποία υποδεικνύει το 2003 [ήδη χρονιά διακυβέρνησης του ΑΚΡ]» και «τι σκέπτεται γι’ αυτό», είπε: «Σε τελευταία ανάλυση, έχουμε έναν τίτλο και έχουμε ευθύνη. Κατά τη γνώμη μου, δεν είναι σωστό έτσι στο πόδι σχετικά με αυτού του είδους τα θέματα να κάνουμε δηλώσεις, όταν προτείνονται μικρόφωνα. Το θέμα δεν είναι να κάνουμε δηλώσεις, είναι να αποφεύγουμε δηλώσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ρύπανση πληροφοριών για τους πολίτες μας».

Πως εννοούν την οικονομική διπλωματία

Το ειδησεογραφικό πρακτορείο NIS Bulletin σε τηλεγράφημά του με τίτλο: «Οι εταιρείες επιδιώκουν υποστήριξη από τις πρεσβείες» αναφέρει, ότι ο Bernard Wientjes πρόεδρος της οργάνωσης των εργοδοτών στην Χάγη, κατά την διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου πρεσβευτών, δήλωσε πως η Ολλανδία θα πρέπει να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην οικονομική διπλωματία.
Αυτή η διπλωματία υποστήριξε, πρέπει να προχωρήσει πέρα από την «κλασική στήριξη του εμπορίου». Προβάλλοντας στις ξένες επενδύσεις, την εμπορική πολιτική της Ολλανδίας, στα διεθνή χρηματοπιστωτικά και οικονομικά ιδρύματα, τον ρόλο της στο κλίμα, τα τρόφιμα και τις πρώτες ύλες.
Ο κ.Wientjes δήλωσε ότι, η αναθεώρηση της Ολλανδικής αναπτυξιακής συνεργασίας, θα πρέπει να αποσκοπεί στην άμεση ενίσχυση της οικονομίας σε άλλες χώρες. Ζήτησε, επίσης, την μεγαλύτερη συμμετοχή των Ολλανδικών εταιρειών στην αναπτυξιακή βοήθεια.

Έκκληση να μην «θυσιαστεί» η Μ. Δαμανάκη χθες στο Ευρωκοινοβούλιο

Η δανέζικη εφημερίδα Politiken δημοσίευσε ανταπόκριση από τις Βρυξέλλες του δημοσιογράφου Thomas Lauritzen με τίτλο «Η νύφη της μαφίας θύμα του πολιτικού ανταγωνισμού», η οποία αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι η Ελληνίδα υποψήφια για τη θέση του αρμόδιου για θέματα αλιείας Επιτρόπου, Μαρία Δαμανάκη, ενδεχομένως να αποτελέσει το επόμενο θύμα, στον πολιτικό αγώνα, ο οποίος διεξάγεται στους κόλπους της ΕΕ μεταξύ των συντηρητικών και των σοσιαλιστικών κομμάτων. Οι ευρωβουλευτές του συντηρητικού χώρου του Ευρωκοινοβουλίου δήλωσαν ότι δεν έμειναν ικανοποιημένοι από τις απαντήσεις της υποψήφιας Ελληνίδας Επιτρόπου, η οποία ανήκει στο σοσιαλιστικό χώρο, ενώ στο παρελθόν ήταν μέλος του κομμουνιστικού κόμματος. Ο Πρόεδρος των συντηρητικών κομμάτων του Ευρωκοινοβουλίου, Joseph Daul, παρά την οργή, λόγω της αναγκαστικής παραίτησης της Βουλγάρας υποψήφιας, η οποία ανήκει στον ίδιο χώρο, προέτρεψε τα μέλη των συντηρητικών κομμάτων να μην εξαπολύσουν επιθέσεις, οι οποίες θα θεωρηθούν ως πράξη αντίδρασης. «Ήδη έχουμε δει ότι μια γυναίκα θυσιάστηκε, χωρίς να υφίσταται ιδιαίτερος λόγος. Δεν χρειάζεται να θυσιασθούν περισσότερα άτομα», δήλωσε, χθες, ο Joseph Daul.

Αρμενία – Τουρκία: η γενοκτονία εξακολουθεί να… χωρίζει!

Νέα αντιπαράθεση Αρμενίας και Τουρκίας για τις σφαγές των Αρμενίων το 1915 από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, με την Άγκυρα να κατηγορεί το Ερεβάν ότι προσπαθεί να επωφεληθεί από την διαδικασία συμφιλίωσης μεταξύ των δύο χωρών για να επαναφέρει το θέμα στο τραπέζι.«Η Αρμενία προσπάθησε να παρέμβει στο κείμενο» των ιστορικών συμφωνιών εξομάλυνσης των σχέσεων που υπεγράφησαν τον Οκτώβριο του 2009 τη Ζυρίχη, δήλωσε σήμερα ο Τούρκος πρωθυπουργός Ταγίπ Ερντογάν, όπως μετέδωσε το πρακτορείο Anatolia.

Το Συνταγματικό Δικαστήριο της Αρμενίας αποφάσισε στις 12 Ιανουαρίου ότι τα δύο πρωτόκολλα συμφωνίας που υπογράφηκαν και προβλέπουν τη σύναψη διπλωματικών σχέσεων και το άνοιγμα των κοινών συνόρων μεταξύ Αρμενίας και Τουρκίας, είναι σύμφωνα με το Σύνταγμα της χώρας. Όμως, το Δικαστήριο υπογράμμισε ότι δεν μπορούν να έρχονται σε αντίθεση με άρθρο της Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας της Αρμενίας το οποίο αναφέρεται στη «γενοκτονία του 1915», όρο που απορρίπτει η Τουρκία. Η ερμηνεία του αρμενικού Δικαστηρίου δεν θα μπορούσε «ποτέ να γίνει αποδεκτή», υπογράμμισε ο Τούρκος πρωθυπουργός. «Αυτό πρέπει να διορθωθεί, διαφορετικά θα βλάψει τη διαδικασία συμφιλίωσης», πρόσθεσε ο κ. Ερντογάν, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στη Σαουδική Αραβία.

Διαμάχη για Ορθόδοξο Ναό της Νίκαιας με Πατριαρχείο Μόσχας

Ο Jean-Marie Guénois σε εκτενή ειδική ανταπόκρισή του από τη Νίκαια της Γαλλίας στη LE FIGARO με τίτλο: "Η Μόσχα θέλει να πάρει τον ορθόδοξο καθεδρικό ναό της Νίκαιας", αναφέρεται στη διαμάχη μεταξύ του ρωσικού κράτους και της ορθόδοξης ρωσικής κοινότητας στη Νίκαια, σχετικά με την ιδιοκτησία του ορθόδοξου καθεδρικού ναού της Νίκαιας, με αφορμή την αναμενόμενη για σήμερα σχετική απόφαση γαλλικού δικαστηρίου. Όπως επισημαίνεται παράλληλα στην ανταπόκριση, ένας από τους λόγους της διαμάχης είναι και ο υπόγειος ανταγωνισμός μεταξύ του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης και του Πατριαρχείου της Μόσχας, για την άσκηση της ηγεμονίας στην παγκόσμια Ορθοδοξία. Ο ανταποκριτής επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι η διένεξη αφορά στη βούληση του ρωσικού κράτους να αποσπάσει εκ νέου την ιδιοκτησία του καθεδρικού ναού από το ρωσικό πολιτισμικό ορθόδοξο σύλλογο Acor, στον οποίο ανήκει σήμερα, καθώς το συμβόλαιο εμφύτευσης, 99 ετών, που υπεγράφη στις 9 Ιανουαρίου 1909, εξέπνευσε στις 31 Δεκεμβρίου 2007. Υπάρχει ωστόσο διαφωνία, μεταξύ των δύο μερών, σχετικά με την εγκυρότητα του συμβολαίου, ενώ αναμένεται σήμερα να αποφανθεί περί αυτών το δικαστήριο της Νίκαιας. Όποιο και εάν είναι ωστόσο το σημερινό αποτέλεσμα του δικαστηρίου, τα δύο μέρη έχουν ήδη αποφασίσει να ασκήσουν έφεση. Ένα από τα αίτια της διαμάχης είναι η βούληση της Ρωσίας να ανακτήσει τη διεθνή της λάμψη μέσα από τα σύμβολα του εθνικού και θρησκευτικού της πολιτισμού. Ο καθεδρικός ναός της Νίκαιας είναι ένα από αυτά. Από την άλλη πλευρά υπάρχει ο δυναμισμός της παλιάς και πρόσφατης ρωσικής διασποράς, η οποία είναι συχνά διαιρεμένη για τη στάση που πρέπει να κρατήσει έναντι του Κρεμλίνου και ιδιαίτερα έναντι του Ορθόδοξου Πατριαρχείου της Μόσχας. Παράλληλα υπάρχει επίσης ο υπόγειος ανταγωνισμός μεταξύ των δύο μεγάλων πατριαρχείων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, της Κωνσταντινούπολης και της Μόσχας, για την άσκηση της ηγεμονίας στης παγκόσμια Ορθοδοξία. Πέραν ωστόσο της υπάρχουσας δικαστικής διαμάχης, βρίσκεται η χρόνια αντιπαράθεση μεταξύ του Πατριαρχείου της Μόσχας και της Ρωσικής Εκκλησίας του εξωτερικού, η οποία είχε ενταθεί κατά τη διάρκεια των χρόνων της κομουνιστικής διακυβέρνησης.

Πρώτη επίσκεψη Άστον σε ΟΗΕ – Ουάσιγκτον

Η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Διπλωματίας, Κάθρiν Άστον αναχώρησε σήμερα με προορισμό την Ουάσιγκτον και τη Νέα Υόρκη, όπου αναμένεται να συναντηθεί με την Αμερικανίδα ΥΠΕΞ, Χίλαρι Κλίντον και τον Γ.Γραμματέα του ΟΗΕ, Μπαν Κι Μουν.

Πρόκειται για την πρώτη της μεγάλη μετακίνηση στο εξωτερικό από την ανάληψη των καθηκόντων της το Δεκέμβριο.

Η επίσκεψή της λαμβάνει χώρα μια μέρα μετά από την έντονη κριτική που της άσκησαν δεξιοί και φιλελεύθεροι ευρωβουλευτές, οι οποίοι την κατηγόρησαν ότι δεν επισκέφθηκε την Αϊτή, όπως έκανε η κα. Κλίντον και πολύ εκπρόσωποι ευρωπαϊκών κρατών, το περασμένο σαββατοκύριακό.

Η κα Άστον αναμένεται να συναντήσει την κα Κλίντον την Πέμπτη το πρωί, στην Ουάσιγκτον και την Παρασκευή το μεσημέρι τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ, στην Ουάσιγκτον, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου της Λουτς Γκάλνερ.