4 Ιαν 2010

Ο Γ. Παπανδρέου στο Βελιγράδι

Ο πρωθυπουργός και υπεξ, Γ. Παπανδρέου βρέθηκε χθες στο Βελιγράδι όπου έλαβε μέρος στην 3η Ετήσια Σύνοδο των Σέρβων πρέσβεων στους οποίους απευθύνθηκε αμέσως μετά τον σέρβο υπεξ Βούκ Γέρεμιτς, με την ιδιότητα του προσκεκλημένου τιμώμενου ομιλητή. Ο κ. Παπανδρέου στην ομιλία του αναφέρθηκε σε όλα τα ζητήματα πολιτικής που αφορούν την ευρύτερη περιφέρεια και είναι σε πολλά σημεία κοινά, με αυτά της Σερβίας. Συνεχάρη τη σερβική πολιτική ηγεσία για το γεγονός πως ξεπερνόντας σειρά εμποδίων υπέβαλλε, με θετικές προοπτικές, αίτηση στην ΕΕ για την αναζήτηση ημερομηνίας έναρξης διαπραγματεύσεων αλλά και την κατάργηση της βίζας, που αποτεούσε αίτημα, του Βελιγραδίου, για περισσότερο από μια δεκαετία. Υποσχέθηκε πλήρη Ελληνική στήριξη στις σερβικές θέσεις τόσο στο Κόσοβο, όσο και στην Εε κι εκδήλωσε την ανησυχία του, με πολύ προσεκτικό τρόπο, για τις δυσκολίες επίλυσης των προβλημάτων που συναντά η Βοσνία κι Ερζεγοβίνη. Ωστόσο απέφυγε να σημειώσει το γεγονός ότι παρά την πλήρη στήριξ της Ελλάδας στο Κόσοβο, το Βελιγράδι στηρίζει απόλυτα τα Σκόπια στην χρήση του συνταγματικού ονόματος της χώρας.
Ο έλληνας πρωθυπουργός φρόντισε να αναφρθεί στο Κυπριακό, λέγοντας πως υπάρχουν θετικές εξελίξεις στο νησί (χωρίς να δώσει ενδείξεις από που προκύπτει αυτό) ενώ έδειξε για μια ακόμη φοράστην Τουρκία το δρόμο ειρηνικής επίλυσης των προβλημάτων και καλής γειτονίας αν θ΄λεινα προχωρήσει στην ευρωπαίκή της προοπτική. Τέλος, επανέλαβε πως για την ΑΘήνα υπαρχει η δεδομένη "εθνική κόκκινη γραμμή"που δεν μπορεί να παραβιαστεί και πως όσο τα Σκόπια δεν δέχονται να κάνουν κι αυτοί από την πλευρά τους βήματα προς την κατεύθυνση επίλυσης του προβλήματος θα παραμένουν αποκλεισμένα από την Ευρω- Νατοϊκή προοπτική τους...
Τέλος ο πρωθυπουργός είχε χωριστές συναντήσεις με τον πρόεδρο τησ Σερβίας, Μπόρις Τάντιτς και τον πρωθυπουργόκ. Μίρκοβιτς.

Η συζήτηση Χριστόφια - Ταλάτ για την Εκτελεστική και Νομοθετική εξουσία

Σημαντικά προβλήματα έχουν παραμείνει ανεπίλυτα στα θέματα που αφορούν τη λειτουργία της Εκτελεστικής αλλά και της Νομοθετικής λειτουργίας του Ομοσπονδιακού Κράτους. Οι πρόνοιες που, κυρίως οι Τ/Κ προτείνουν εμφανίζουν ένα φόβο απέναντι στους δημοκρατικούς θεσμούς και της λειτουργίες μιας κυβέρνησης απεξαρτημένες από τις εντάσεις του παρελθόντος. Μοιάζει να θέλουν λύση χωρίς να θέλουν να ξεχάσουν το παρελθόν, που όμως ζητούν- ταυτοχρόνως- να το κάνουν οι Ε/Κ που είναι και τα θύματα της εισβολής και κατοχής. Επίσης εξ αρχής επιχειρούν να διαμορφώσουν ένα πλέγμα συνταγματικών ρυθμίσεων και προβλέψεων που δεν θα επιτρέψει στο αυριανό κράτος, να λειτουργήσει δυναμικά και αποδοτικά, καθώς κάθε πρόταση θα υποβάλλεται σε διαδικασίες ελέγχου επί μακρόν, προκειμένου να εξαντληθούν όλες οι περιπτώσεις ότι δεν θα οδηγεί σε παραβίαση των «θεμελιωδών κανόνων» που θεσπίζουν οι προτάσεις τους. Ο ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟΣ με βάση επίσημα κείμενα του ΕθνικούΣυμβουλίου της Κύπρου κάνει μια πρωτη αναφορά κι εκτίμηση των προτάσεων, που εμφανίζονται ως ένα σύγχρονο, κεκαλυμμένο "Σχέδιο Ανάν".

Εκτελεστική εξουσία

Στα ζητήματα της Εκτελεστικής Εξουσία η σύγκλιση των δύο μερών ως σήμερα είναι εμφανώς μικρότερη από πολλούς άλλους τομείς καθώς αποτελεί κι ένα από σημεία «κλειδιά» της όλης συμφωνίας. Βασικό πρόβλημα που αναφύεται από το σύνολο των προτάσεων είναι πως η Τ/Κ πλευρά επιχειρεί να διαμορφώσει ένα «πολιτικό μόρφωμα» γεμάτο παραδοξότητες το οποίο θα κληθεί να αποδεχθεί σαν μορφή ενιαίου κράτους η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι λοιποί διεθνείς Οργανισμοί. Τη στιγμή μάλιστα που συζητείται είναι ενδιαφέρον να πούμε ότι η όλη διαδικασία παρακολουθείται από πολλές άλλες χώρες που αντιμετωπίζουν παρόμοια ή παραπλήσια προβλήματα και διαβλέπουν στη λύση του Κυπριακού ένα πιθανό μοντέλο για τους ίδιους… Εξάλλου γίνεται κι εδώ αποδεκτή η «αρχή του Σχεδίου Ανάν» για διπλή εκτελεστική εξουσία με ύπαρξη Γερουσίας (Άνω Βουλή) και Βουλή των Αντιπροσώπων (Κάτω Βουλή) και μάλιστα σύμφωνα με τις πληροφορίες μας η Γερουσία θα έχει «ίσο αριθμό Γερουσιαστών από κάθε κοινότητα», παραβιάζοντας την δημοκρατική αρχή της πλειοψηφίας.


Πρώτη βασική διαφοροποίηση είναι ότι ακόμη εξακολουθεί να υφίσταται η πρόνοια του «Σχεδίου Ανάν» για την λειτουργία «Προεδρικού Συμβουλίου» όπως προκύπτει από την Τ/Κ πρόταση ενώ οι Ε/κ μιλούν για «Υπουργικό Συμβούλιο». Αντίθετα οι Ε/Κ πλευρά αναφέρεται σε Πρόεδρο και Αντιπρόεδρο που θα εκλέγονται ως «ζευγάρι» (ticket) από καθολική ψηφοφορία όλων των Κυπρίων με βάση την αρχή της απόλυτης πλειοψηφίας (50%+1). Η Τ/Κ πλευρά απορρίπτει αυτή την πρόταση εμμένοντας στην εκλογή των Προέδρου και Αντιπροέδρου από την Γερουσία. Στο θέμα αυτό υπάρχει και άλλη διαφορά: Οι Τ/Κ μιλούν για Προεδρία που θα διαρκεί 12μηνο και θα εναλλάσσεται μέχρι τη συμπλήρωση της πενταετούς θητείας που προτείνουν. Δηλαδή, 3 χρόνια Ε/Κ και 2χρόνια Τ/Κ. Η έλληνο-κυπριακή πρόταση υποστηρίζει 6ετη θητεία με 4 χρόνια προεδρία από Ε/Κ και 2 χρόνια από Τ/Κ.

Η σύσταση του Υπουργικού Συμβουλίου είναι ένα ακόμη θέμα που θα έρθει για συζήτηση μιας και οι Τ/Κ θέλουν να διαθέτουν μηχανισμούς παρεμπόδισης των αποφάσεων που δεν θα τους είναι αρεστές κι έτσι ζητούν εκτός από την πλειοψηφία που θα στηρίζει τις αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου να μετέχουν στην πλειοψηφία τουλάχιστον και δυο μέλη προερχόμενα από κάθε κοινότητα ενώ, «αποφάσεις του Προεδρικού Συμβουλίου που αφορούν τια εξωτερικές σχέσεις, την αμυντική πολιτική, την ασφάλεια (αστυνομία) και τον Προϋπολογισμό θα απαιτούν τη συμφωνία τόσο του Προέδρου όσο και του Αντιπροέδρου». Στην πρόταση αυτή Ε/Κ πλευρά αντέδρασε δεχόμενη την ανάγκη μιας ψήφου τουλάχιστον από κάθε κοινότητα πέραν της ανάγκης για ύπαρξη πλειοψηφίας, ενώ ήδη έχει κάνει πρόβλεψη για 6 Ε/Κ υπουργούς και 3 Τ/Κ αλλοιώνοντας με τον τρόπο αυτό την ισχύουσα σχέση πληθυσμιακής πλειοψηφίας

Η Τ/Κ πλευρά επίσης θέλοντας να διασφαλίσει την παρουσία των προσώπων που θα εκλεγούν στο Υπουργικό Συμβούλιο (προφανώς ενδιαφέρεται για τους δικούς της) ζητά πέραν της διατήρησής τους για το σύνολο του χρόνου που εξελέγησαν να μην μπορεί να τους αποδοθεί μομφή για κανένα λόγο!

Μια ακόμη διαφορά είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζεται ο μηχανισμός επίλυσης των διαφορών. Η προτεινόμενη από τους Ε/Κ λύση είναι να επιλύονται οι διαφορές με απλή πλειοψηφία μιας ομάδας από τον Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο και δυο μέλη του Συμβουλίου (ένα από κάθε κοινότητα) και σε περίπτωση που δεν μπορεί να υπάρξει πάλι πλειοψηφία η ψήφος του προέδρου να δίνει τη λύση. Οι Τ/Κ προτείνουν να υπάρχει το δικαίωμα η προτεινόμενη από τους Ε/Κ επιτροπή να δίνει διαφορετικές λύσεις στο ζήτημα που προκύπτει αλλά δεν θέλουν να διευκολυνθεί ο Πρόεδρος να επιλύει το ζήτημα… Επίσης η επί «ίσοις όροις» συμμετοχή στο Συμβούλιο καταρρίπτει ακόμη μια φορά τη δημοκρατική συγκρότηση της Συμφωνίας και τη μετατρέπει σε ετεροβαρή για τους Ε/Κ. Τέλος, σε άλλο σημείο των Ε/Κ προτάσεων αναφέρεται ότι αν «12 γερουσιαστές απορρίψουν…» . Πουθενά όμως στα κείμενα δεν γίνεται μνεία του τελικού αριθμού εκλεγόμενων Γερουσιαστών για την Άνω Βουλή.

Ακόμη μια πρόνοια που ζητούν οι Τ/Κ προβλέπει πως πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός προσώπων με βάση την κοινότητα προέλευσής τους, για τις θέσεις των υπουργών Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων αλλά και των υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών. Δημιουργούν και πάλι δηλαδή, ένα πλέγμα αντιθέσεων που αποτρέπει την ομαλή λειτουργία του κράτους και επιβάλλει επιλογές ασχέτως των πραγματικών αναγκών.


Συνεχίζουμε την Πέμπτη με τις προτάσεις για τη Δικαστική Εξουσία

Ο Ερντογαν επιμένει σε ζήτημα Θράκης !

Η Milliyet στην πρώτη σελίδα της με τον τετράστηλο τίτλο «Όρος για τη Χάλκη η δυτική Θράκη» και τον υπότιτλο «Ο Ερντογάν, ο οποίος είπε ότι γίνονται εργασίες για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής, ζήτησε και η Αθήνα να επιλύσει τα προβλήματα της τουρκικής μειονότητας» γράφει ότι ο Π/Θ Ερντογάν σε συνέντευξή του στο περιοδικό KRITER, που εκδίδεται από την εφημερίδα Radikal και είναι γνωστό για τις ειδήσεις του σχετικά με την Ε.Ε., έστειλε σημαντικά μηνύματα σχετικά με την εξωτερική πολιτική της Τουρκίας αλλά και επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά το ΔΡΑΑΓΟΥΜΑΝΟ σχετικά με το ότ στην επιστολή του προς τν πρψθυπουργό Γ. Παπανδρέου, θέτει ευθέως ζήτημα "τουρκικής μειονότητας" στη Θράκη!
Ο Ερντογάν, που είπε ότι έχει μειωθεί στην Τουρκία ο ενθουσιασμός για την ένταξη στην Ε.Ε., τόνισε: «Φυσικά, δεν αρκεί να αισθανόμαστε εμείς μόνοι μας συγκίνηση για το θέμα αυτό. Η ίδια συγκίνηση πρέπει να υπάρχει και στην άλλη πλευρά της τράπεζας των συνομιλιών. Η ισχύουσα κατάσταση, η οποία εκλαμβάνεται ως απώλεια ενθουσιασμού, είναι αποτέλεσμα της συμπεριφοράς ορισμένων ηγετών χωρών-μελών της Ε.Ε.».
Κατά τη συνέντευξη, στον Π/Θ Ερντογάν υποβλήθηκε και ερώτημα σχετικά με την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης. Ο Τούρκος Π/Θ, αφού τόνισε ότι συνεχίζονται οι σχετικές εργασίες, είπε: «Βέβαια, στο σημείο αυτό πρέπει να ληφθούν υπόψη από την ελληνική κυβέρνηση και τα αιτήματα της τουρκικής μειονότητας στη δυτική Θράκη. Πρέπει και η Αθήνα να ασχοληθεί ταυτόχρονα με τα θέματα αυτά και να βρει λύση στα προβλήματα των θρησκευτικών παραγόντων, της ηγεσίας, της ανεργίας και στα προβλήματα των συλλόγων της μειονότητας».
Το δημοσίευμα συνεχίζεται στις εσωτερικές σελίδες με τον τίτλο «Κριτήριο δυτικής Θράκης για τη Θεολογική Σχολή» και τον επίτιτλο «Ο Π/Θ Ερντογάν για το άνοιγμα της Θεολογικής Σχολής περιμένει κάποιο βήμα από την Ελλάδα». Στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι ο Π/Θ Ερντογάν επεσήμανε πως θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα αιτήματα της “τουρκικής” μειονότητας στη δυτική Θράκη από την ελληνική κυβέρνηση.
Στο ερώτημα «στο βραχυπρόθεσμο πρόγραμμά σας υπάρχει η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής», απάντησε: «Το θέμα της Θεολογικής Σχολής απαιτεί ένα πολυδιάστατο χρονοδιάγραμμα. Τόσο η νομοθεσία μας όσο και το εκπαιδευτικό μας σύστημα απαιτούν τη λεπτομερή εξέταση του θέματος. Συνεχίζονται οι εργασίες των Υπουργών μας και των Ιδρυμάτων μας σχετικά με το θέμα. Βεβαίως, στο σημείο αυτό θα πρέπει να ληφθούν υπόψη από την ελληνική κυβέρνηση και τα αιτήματα της τουρκικής μειονότητας στη δυτική Θράκη. Η ελληνική κυβέρνηση ταυτόχρονα πρέπει να ασχοληθεί και να δώσει λύση στα προβλήματα των θρησκευτικών παραγόντων, της ηγεσίας, της ανεργίας και στα προβλήματα των μειονοτικών συνδέσμων».
Ο Π/Θ Ερντογάν, απαντώντας στο ερώτημα αν ενοχλεί την Ευρώπη το άνοιγμα της Τουρκίας στις χώρες της περιοχής, είπε: «Δεν έχουμε την πολυτέλεια να στρέψουμε την πλάτη μας στην Ανατολή, όταν έχουμε σαν κατεύθυνση τη Δύση. Από την άλλη, στρεφόμενοι βόρεια δεν μπορούμε να αμελήσουμε το Νότο. Το πρόβλημα δεν είναι η αλλαγή άξονα της Τουρκίας. Έχει να κάνει με το να παραμείνουν ορισμένοι κύκλοι μόνιμα σε ορισμένους καθορισμένους άξονες».
Για την ΕΕ
Ο Ερντογάν σχετικά με την Ε.Ε. είπε: «Δεν αρκεί μόνο εμείς να αισθανόμαστε ενθουσιασμό και να είμαστε αποφασισμένοι. Αυτό πρέπει να το αισθάνεται και η απέναντι πλευρά στο τραπέζι των συνομιλιών. Η ισχύουσα κατάσταση, που εκλαμβάνεται ως απώλεια ενθουσιασμού, οφείλεται στη συμπεριφορά που τηρούν ορισμένοι ηγέτες χωρών-μελών της Ε.Ε.. Οι δηλώσεις που γίνονται, η συμπεριφορά που τηρείται και η προπαγάνδα που γίνεται, έχουν αναπόφευκτα απήχηση στην Τουρκία. Αυτά προκαλούν αντιδράσεις και κάμπτουν την επιθυμία μας. Είναι αλήθεια ότι έχει μειωθεί η συγκίνηση στην Τουρκία όσον αφορά την ένταξη στην Ε.Ε., αλλά δεν είναι αλήθεια ότι ως κυβέρνηση στο σημείο αυτό παρουσιάζουμε κάποια μείωση ενθουσιασμού ή επιβράδυνση».
Ο Π/Θ Ερντογάν, σχετικά με αυτά που είχε πει ο Τ/ΥΠΕΞ Νταβούτογλου, ότι η Τουρκία θα γίνει μέλος της Ε.Ε. πριν το 2023, είπε: «Εγώ δεν στέκομαι στις ημερομηνίες. Εκείνο που έχει σημασία είναι το να φτάσει η Τουρκία στα πρότυπα της Ε.Ε.. Τότε μόνο θα έρθει σε ημερήσια διάταξη το θέμα της ένταξης. Δικός μας στόχος αυτή τη στιγμή είναι βασικά να ξεκινήσουμε διαπραγματεύσεις σε περισσότερα κεφάλαια και να προχωρήσουμε στο χρονοδιάγραμμα όσο γίνεται γρηγορότερα».

Επιστροφή Sanader στην Κροατική πολιτική σκηνή!

Η απόφαση επιστροφής του πρώην πρωθυπουργού της Κροατίας, Ivo Sanader, που, ως γνωστόν, είχε παραιτηθεί από την πολιτική πριν από έξη μήνες κυριαρχεί στα ΜΜΕ της Κροατίας . Σύμφωνα με την εφημερίδα Jutarnji list, ο πρώην πρωθυπουργός έδωσε χθες συνέντευξη τύπου στα γραφεία του κυβερνώντος κόμματος και ανήγγειλε την επιστροφή του στην ενεργώ πολιτική. «Η απόφασή μου να αποσυρθώ ήταν τελείως λάθος», ανέφερε χαρακτηριστικά και επεξηγώντας την απόφασή του συνέχισε τονίζοντας ότι «δεν ήμουν έτοιμος να ξεπουλήσω την εδαφική κυριαρχία της Κροατίας για να λύσω το συνοριακό πρόβλημα με τη Σλοβενία. Δυστυχώς το κυβερνών κόμμα παρουσίασε έλλειμμα ηγεσίας κατά τη διάρκεια της απουσίας μου και αυτός ήταν ο κύριος λόγος να επιστρέψω στην ενεργώ πολιτική. Η δραματικά χαμηλή παρουσία του υποψήφιου του HDZ, Andrija Hebrang, στις προεδρικές εκλογές είναι ένα απλό παράδειγμα της έλλειψης ηγεσίας. Η παρουσία του Hebrang στις προεδρικές εκλογές ήταν το χειρότερο εκλογικό αποτέλεσμα για το HDZ από το 1989». Αντίθετα με την πρωθυπουργό, Jadranka Kosor, η οποία έδωσε εντολή στο κόμμα κατά τη διάρκεια των προεδρικών εκλογών να μείνει ουδέτερο ο Sanader εξέφρασε διαφορετική γνώμη λέγοντας ότι το κόμμα έπρεπε να επιλέξει τον εκλεκτό του. Στη συνέχεια ο πρώην πρωθυπουργός για άλλη μία φορά απέρριψε τις κατηγορίες για εμπλοκή του σε σκάνδαλο διαφθοράς με την αυστριακή Hypo Alpe Adria Bank. Σύμφωνα με το ιδιωτικό πρακτορείο ειδήσεων Media Scan ελάχιστοι από το κυβερνών κόμμα HDZ συμφωνούν με την απόφαση του πρώην πρωθυπουργού να επανέλθει στην πολιτική. Εκτός της πλειοψηφίας των στελεχών του HDZ δυσαρεστημένα με την απόφαση του Sanader εμφανίζονται και τα συνεργαζόμενα με το κυβερνών κόμμα HSLS (Κοινωνικό φιλελεύθερο κόμμα), HSS (Κροατικό αγροτικό κόμμα), ενώ η αξιωματική αντιπολίτευση, το Σοσιαλδημοκρατικό κόμμα SDP και το Λαϊκό κόμμα HNS, θεωρούν ότι η απόφαση αυτή του Sanader δημιουργεί λόγο για πρόωρες εκλογές.
Ο νυν Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Stjepan Mesic, δήλωσε ότι η κίνηση αυτή του Sanader είναι χειρότερη και από την προηγούμενη απόφασή του να παραιτηθεί και την θεωρεί επικίνδυνη για την Κροατία.

ΚΥΠΡΙΑΚΟ - Η συζήτηση Χριστόφια - Ταλάτ για την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση

Η απόφαση του Κύπριου Προέδρου Δημήτρη Χριστόφια να προχωρήσει στις απ’ ευθείας συνομιλίες με τον εκπρόσωπο των τούρκο-κυπρίων Αλί Μεχμέτ Ταλάτ, εμφανίζοντας τις «δυσκολίες» που υπάρχουν στο συζητούμενο «σχέδιο λύσης» σαν «τυπικές», δηλαδή που θα πραγματοποιηθούν οι συνομιλίες, αποτελεί επί της ουσίας απόπειρα πολιτικής εξαπάτησης των έλληνο – κυπρίων, που καλούνται να πιστέψουν ότι με τον τρόπο αυτό ο κ. Χριστόφιας αναδεικνύεται σε δυναμικό και αληθή ηγέτη έναντι των τουρκικών σχεδιασμών. Στην ουσία είναι μια ακόμη «ψευδαίσθηση» που δημιουργείται προκειμένου εν καιρώ να κληθούν οι έλληνο - κύπριοι να υπερψηφίσουν σε δημοψήφισμα το έκτρωμα που ετοίμασαν γι αυτούς οι Τούρκοι και οι Βρετανοί, με την ευγενική χορηγία σιωπής αρκετών ακόμη τρίτων, που θέλουν να καλοπιάσουν την Τουρκία.
Οι πρώτες τριήμερες λοιπόν συνομιλίες που θα αρχίσουν το επόμενο διάστημα σε «ουδέτερο έδαφος», σκοπεύουν στη συζήτηση και την εξεύρεση λύσης στα ζητήματα διακυβέρνησης και κατανομής των εξουσιών. Ήδη υπάρχουν συγκλίσεις σε ορισμένα ζητήματα άνευ ουσίας ενώ τα σημαντικά καλούνται να τα συζητήσουν τώρα. Ο ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟΣ κάνοντας χρήση υλικού του Εθνικού Συμβουλίου, θα επιχειρήσει από την πλευρά του να παρέμβει και να υποδείξει σοβαρές ανεπάρκειες στο νέο αυτό «Σχέδιο Ανάν» καθώς η βάση του είναι ακριβώς το σχέδιο που απέρριψαν οι Έλληνο- Κύπριοι υπό την καθοδήγηση του Τάσσου Παπαδόπουλου.
Ας περάσουμε σε ορισμένες βασικές παρατηρήσεις στα ζητήματα που αφορούν την «Διακυβέρνηση και την κατανομή των εξουσιών»

Η Ομοσπονδιακή διακυβέρνηση
Παρατήρηση 1η. Σε όλα τα κείμενα που έχουν χρησιμοποιηθεί ως σήμερα, είτε αυτά αφορούν καταγραφή προτάσεων και θέσεων στην ελληνική γλώσσα, είτε στην αγγλική (που θεωρείται η επίσημη γλώσσα των συνομιλιών) έχουμε περιγραφές των συνομιλητών που τους εμφανίζουν, τους ίδιους και τις δυο εθνικές ομάδες, άλλοτε σαν «κράτη»,, άλλοτε σαν «πολιτείες», άλλοτε σαν «ομόσπονδες περιοχές» κι άλλοτε σαν «οντότητες». Γίνεται μάλιστα ιδιαίτερα εμφανές ότι σε περισσότερα από δέκα σημεία η τούρκο – κυπριακή πλευρά αναφέρεται στα «συνιστώντα κράτη»! Αποτελεί ανάγκη να εμφανίζονται με ενιαία χαρακτήρα που να αποδίδει (όπως έγγραφα της Ε/Κ πλευράς τονίζουν «φρασεολογία που να παραπέμπει σε ομοσπονδιακή σχέση».
Παρατήρηση 2η. Είναι σαφές πως όλες οι τούρκο-κυπριακές προτάσεις διατρέχονται από την επιθυμία η εκπροσώπηση των δύο εθνοτήτων στα όργανα της Ομοσπονδίας να είναι αριθμητικά ίσες! Για παράδειγμα ίσος αριθμός ομοσπονδιακών αστυνομικών για κάθε πλευρά ή ίσος αριθμός ομοσπονδιακών δικαστών. Προτάσεις που καταργούν de facto την διεθνώς αναγνωρισμένη αρχή της πλειοψηφίας και μειοψηφίας.
Παρατήρηση 3η. Η τούρκο- κυπριακή πλευρά θεωρεί ότι η Ομόσπονδη κυβέρνηση και τα όργανά της, δεν θα μπορούν να παρέμβουν στις περιοχές των Συνιστώντων Πολιτειών, δημιουργώντας εκ των πραγμάτων αδυναμία επιβολής μέτρων και ελέγχων στις περιοχές αυτές καθώς «δεν θα διεκδικούν καμιά υπεροχή επί των οργάνων των συνιστώντων πολιτειών». Στην ουσία αφαιρούν τη δυνατότητα κάθε ομοσπονδιακής αρχής, επί των δυο μερών.
Παρατήρηση 4η. Ζητείται πρόβλεψη για την ύπαρξη «χωριστών συνταγμάτων» που θα ρυθμίζουν τις λειτουργίες κάθε πολιτείας. Για παράδειγμα, αν αύριο μια πλειοψηφία που θα διαμορφωθεί στα κατεχόμενα, υπό το βάρος των εποίκων, αποφασίσει ότι στην Τ/Κ πλευρά θα επιβληθεί η Ισλαμική «μπούρκα», η Ομοσπονδία δεν θα μπορεί να παρέμβει… Άλλωστε η πρόταση είναι σαφής αλλού όταν αναφέρει ότι «Κάθε μέτρο που θα θεσπίζεται από τα Ομοσπονδιακά όργανα δεν θα υπερέχει των μέτρων που θεσπίζονται από τις αρμόδιες αρχές των Συνιστώντων Κρατών» (sic!)
Παρατήρηση 5η. Συμφωνούν οι δυο πλευρές ότι «Οποιαδήποτε πράξη νομοθετικής, εκτελεστικής ή δικαστικής υφής οποιασδήποτε αρχής στην Κύπρο, πριν από την έναρξη ισχύος της Συμφωνίας θα αναγνωριστεί ως ισχύουσα νοουμένου ότι δεν αντίκειται ή αντιτίθεται με οποιαδήποτε άλλη πρόνοια της Συμφωνίας, το Ευρωπαϊκό ή το Διεθνές Δίκαιο, και η ισχύς της θα συνεχιστεί μετά την έναρξη ισχύος της Συμφωνίας για τη λύση». Οι Τ/Κ συμπληρώνουν ότι «Ουδείς θα μπορεί να αμφισβητήσει την νομιμότητα τέτοιων πράξεων επί τη βάση των γενομένων πριν την έναρξη της Συμφωνίας». Δηλαδή, η Κυπριακή Δημοκρατία του Προέδρου κ. Χριστόφια, αποδέχεται όλες τις πράξεις της Τ/Κ διοίκησης; Όπως οι παράδοση δημοσίων λειτουργιών σε αεροδρόμια, λιμάνια, δρόμους σε Τ/Κ εταιρίες και τουρκικά συμφέροντα, οι άδειες τραπεζών, κ.ά. Γιατί, φυσικά δεν είναι αυτού του είδους οι συμφωνίες εναντίον του Διεθνούς Δικαίου ή των Ευρωπαϊκών οδηγιών…
Παρατήρηση 6η. Αναφερόμενοι στην ενιαία «Κυπριακή Ιθαγένεια» βλέπουμε πως αυτή θα συζητηθεί μετά τη Συμφωνία και με βάση τα «πολιτικά δικαιώματα» που θα προβλέπει το Σύνταγμα. Αλλά πουθενά ως σήμερα δεν γίνεται νύξη για το ποιο είναι αυτό το Σύνταγμα και ποιες πολιτικές και προσωπικές ελευθερίες διαφυλάττει… Τουλάχιστον υπόπτως δεν εμφανίστηκαν οι Τ/Κ θέσεις στις συζητήσεις του Εθνικού Συμβουλίου (και φοβούμεθα πως δεν είναι η μόνη απόκρυψη πληροφοριών από τον πρόεδρο Δ. Χριστόφια) για το Σύνταγμα και τις προβλέψεις του. Γιατί πως αναφέρουν επανειλημμένως τις Συνταγματικές πρόνοιες αν αυτές δεν έχουν συμφωνηθεί. Κι αν έχουν συμφωνηθεί, που είναι και ποιες;
Παρατήρηση 7η. Επειδή γίνεται συζήτηση για τον Προϋπολογισμό και τις λειτουργίες που αφορούν την οικονομική δραστηριότητα, δεν είναι πουθενά ξεκάθαρα πως θα λειτουργήσει το Ομοσπονδιακό κράτος στον τομέα αυτό. Για παράδειγμα η εμφάνιση δυο οικονομικών υπουργείων –ένα σε κάθε συνιστώσα κοινότητα- δημιουργεί υποψίες για πιθανή διαφορετική οικονομική πολιτική. Στην περίπτωση αυτή που είναι οι πρόνοιες παρέμβασης και διόρθωσης με απόφαση του Ομόσπονδου Οικονομικού υπουργείου ή των Κεντρικών Αρχών (Κεντρική Τράπεζα, Ελεγκτικές ή Αρχή, κλπ); Εφόσον η Κεντρική Τράπεζα θα είναι υπόλογη στην ΕΚΤ (Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα) πως δεν θα διαθέτει μηχανισμούς παρέμβασης και επιβολής των αποφάσεων της στις «συνιστώσες κοινότητες»;
Παρατήρηση 8η. Επειδή όλες οι αποφάσεις απαιτούν αποδοχή τους και των δυο κοινοτήτων και δεν είναι σαφές τι προβλέπεται σχετικά με τις διεθνείς συμφωνίες των «συνιστωσών κοινοτήτων», τι προβλέπεται αν για παράδειγμα η Τ/Κ κοινότητα παραχωρήσει για 99 χρόνια την έρευνα και εκμετάλλευση του θαλάσσιου πλούτου της οικονομικής της ζώνης, στην Τουρκία ή το αντίθετο; Ποιος και που παρεμβαίνει για να το αποτρέψει, εφόσον θα είναι μια δεσμευτική απόφαση της χ Κοινοτικής Βουλής, που δεν θα προβλέπει ούτε εκχώρηση., ούτε διαπαντός δωρεά.

Γίνεται εμφανές από αυτή την πρώτη, πρόχειρη, ανάγνωση ότι όσα ζητούν οι Τ/Κ οδηγούν σαν μονόδρομος στην απόδοση «χάριτος» για την Τουρκική εισβολή και Κατοχή του νησιού, που φυσικά δεν αναφέρεται σε κανένα σημείο της Συμφωνίας. Πρόκειται για μια άλλη μορφή «παρθενογένεσης» της ενωμένης Κύπρου. Κανείς δεν λέει οπουδήποτε, πως χωρίστηκε το νησί… μένει στη φαντασία των μελλοντικών γενεών, προκειμένου να ξεχαστεί του «τουρκικό έγκλημα»!

Αύριο: Σχόλια για την Εκτελεστική εξουσία

Σχόλια για ΥΠΕΞ - 50

Πρώτα από όλα ο ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟΣ σας εύχεται να έχετε μια Καλή και Δημιουργική Χρονιά και συνεχίσετε να προσφέρεται ύλη και θέματα στη στήλη. Στη συνέχει σήμερα, επιτρέψτε μου να παραθέσω σχόλια για δημοσιεύματα σχετικά με το ΥΠΕΞ, που είδαν το φως της δημοσιότητας αυτές τις τελευταίες ημέρες…

  • Στον πόλεμο που έχει ξεκινήσει ανάμεσα σε μπλογκ και τον «ΙΟ» της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ, ενεπλάκει και ο ανυπεξ Δ. Δρούτσας. Έγραψε λοιπόν το μπλογκ την περασμένη εβδομάδα: «Θα μας πει ο Δ. Τρίμης της ΕΣΗΕΑ που στηρίζει το φιλοσκοπιανό "Ουράνιο Τόξο" μαζί με τον "Ιό της Ελευθεροτυπίας" ποια είναι η θέση του στην φασιστική αντίληψη των στελεχών του συλλόγου, που χαρακτηρίζουν τον υφυπουργό εξωτερικών της Ελλάδας και τον λένε..."Χαιλ Δρούτσερ"! Μόνο αυτό επαρκεί για να λέμε ότι ο Δρούτσας μας είναι συμπαθής. Για να μην τον γουστάρουν τα ανθρωπάκια του "Ουράνιου τόξου". Άραγε η θέση του ποια είναι;»
Αλλά γενικά στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ δεν τον πάνε. Η Ντόρα Νταϊλιάνα, γνωστή φίλο-ΠΑΣΟΚ σχολιογράφος και σύζυγος πρώην ΓΓ επί Κ. Σημίτη, έκανε επίσης επίθεση στον Δ. Δρούτσα με υπονοούμενα ότι «πιέζει» τον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου για να τον αναβαθμίσει σε υπουργό! Ο ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟΣ δεν θα κάνει τον συνήγορο του κ. Δρούτσα, που εξάλλου έχει εγκαταλείψει το υπουργείο στην τύχη του, αλλά μήπως το σχόλιο είχε στόχο τελικά τον ίδιο τον Γ. Παπανδρέου καθώς αφορά ένα στενό συνεργάτη του που οι Σημιτικοί δεν πάνε «ούτε με σφαίρες»;

  • Πάντως είναι γεγονός πως η σημερινή εξουσία στηρίζει όσους την… στηρίζουν! Έτσι η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ που ανοικτά στηρίζει βασικές επιλογές της εξωτερικής πολιτικής του Γ. Παπανδρέου, ιδιαίτερα στο Κυπριακό, έλαβε κρατική διαφήμιση στο ένθετό της για το 2010 που κυκλοφόρησε την Πρωτοχρονιά! Με κείμενα για τον ΟΑΣΕ και φωτογραφίες του ανυπεξ Δ. Δρούτσα και υπεξ και πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου, στη συνέχεια και σε πίσω σελίδα… Προφανώς για να θυμηθούμε πόσο αναγκαία είναι η μείωση των υπουργικών κονδυλίων σε μια χρονιά έντονης κρίσης!!! Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι το ΥΠΕΞ χρωστά ακόμη μισθούς και δαπάνες για τον περασμένο χρόνο στις αποστολές του εξωτερικού!
ΚΟΥΙΖ: Γνωρίζουν εκεί στο ΥΠΕΞ, ποιοι είναι οι δυο δημοσιογράφοι που συζητούν ανοικτά, σχεδόν, τι ποσά απαιτούνται για τα ΜΜΕ προκειμένου να στηριχθεί το «Σχέδιο Χριστόφια – Ταλάτ»; Κι αν το γνωρίζουν συμφωνούν;

  • Το «ΒΗΜΑ» φυσικά δεν μπορούσε να μείνει εκτός ενασχόλησης με το ΥΠΕΞ, μέρες που ήταν και μάλιστα όταν όλες οι εφημερίδες κάτι σχετικά έγραφαν. Έτσι σε ρεπορτάζ σχετικό με τους συμβούλους του πρωθυπουργού έγραψε:
    Το παρελθόν του ΥΠΕΞ εξηγεί κατά πολλούς και το γιατί οι σύμβουλοι «άνευ χαρτοφυλακίου» βρίσκονται σήμερα σε ανοιχτή γραμμή (και) με τον υπουργό Επικρατείας κ. Χ. Παμπούκη, ο οποίος επίσης κατά το παρελθόν κατείχε θέση γενικού γραμματέα στο υπουργείο Εξωτερικών. Ένα από τα πρόσωπα που σύμφωνα με μαρτυρίες έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο Μέγαρο Μαξίμου, χωρίς να είναι γνωστή κάποια οργανική τους θέση ή επίσημη αρμοδιότητα, είναι η κυρία Ελένη Κουτσιμπού · συνεργάτις του κ. Παπανδρέου από την εποχή της θητείας του σημερινού Πρωθυπουργού στο υπουργείο Εξωτερικών, η οποία κατείχε τη θέση της επικεφαλής στη Γενική Γραμματεία Διοίκησης και Οργάνωσης. Στελέχη του υπουργείου Εξωτερικών κατά την περίοδο εκείνη είχαν εκφράσει επανειλημμένως παράπονα για τον τρόπο με τον οποίο η κυρία Κουτσιμπού διαχειριζόταν υποθέσεις όπως οι μεταθέσεις προσωπικού και η επανεμφάνισή της- χωρίς μάλιστα να είναι γνωστό τι ακριβώς έχει αναλάβει προξενεί ανησυχία σε μερίδα κυβερνητικών στελεχών. Ένα άλλο πρόσωπο του στενού περιβάλλοντος Παπανδρέου τα τελευταία χρόνια είναι ο κ. Δ. Δόλλης, ο οποίος κατά το παρελθόν διετέλεσε γενικός γραμματέας Αποδήμου Ελληνισμού. Από τη στιγμή που το ΠαΣοΚ επανήλθε στην κυβέρνηση τον προηγούμενο Οκτώβριο ο κ. Δόλλης έχει εγκατασταθεί σε δικό του γραφείο στο υπουργείο Εξωτερικών, χωρίς να του έχει ανατεθεί συγκεκριμένη αρμοδιότητα και χωρίς να δίνει αναφορά σε κανέναν υπηρεσιακό παράγοντα.Λέγεται ότι ο Πρωθυπουργός τού έχει εκχωρήσει τη δυνατότητα να ενεργεί για τη διευθέτηση συγκεκριμένων ζητημάτων, αυτό όμως που προβληματίζει κάποιους είναι ότι ουδείς γνωρίζει σε ποιον ακριβώς τομέα δραστηριοποιείται.
    Άραγε τι σχόλια κάνουν εκεί στο Μαξίμου και στη Βασ. Σοφίας για αυτά τα θέματα;
Στο Μαξίμου το έχουν μάθει το «κόλπο». Κάθε φορά που τα πράγματα είναι δύσκολα, πχ μας επισκέπτονται από τις Βρυξέλλες για ελέγχους, αφήνουν να διαρρεύσει επιλεκτικά πως ο πρωθυπουργός ετοιμάζει μεγάλου βεληνεκούς ταξίδια για ενίσχυση των σχέσεων μας με χώρες της Ασίας, Αφρικής και Λατινικής Αμερικής. Έτσι τώρα «διέρρευσαν» επερχόμενα ταξίδια του στις Ινδίες, Πακιστάν, Βραζιλία, κλπ! Φυσικά, για τα ταξίδια αυτά θα γίνει «σκοτωμός» ανάμεσα στους δημοσιογράφους που καλύπτουν Μαξίμου (δεν είναι άσχημα!) για το ποιοι θα πάνε κι έτσι όλοι θα σκέφτονται καλύτερα πριν γράψουν κάτι για τον πρωθυπουργό και Υπεξ…. Όμορφη φάμπρικα!

  • Οι περικοπές και η οικονομία που θέλει να επιβάλει ο Πρωθυπουργός και μάλιστα σε υπουργείο που προΐσταται, γίνονται όπως πάντα επιλεκτικά. Δεν εξηγείται αλλιώς η απόσπαση υπαλλήλου του ΥΠΕΞ, από το Γραφείο Συνδέσμου στα Σκόπια στην κεντρική υπηρεσία στην Αθήνα, εδώ και περίπου ένα δίμηνο. Τι ιδιαίτερα προσόντα έχει η διοικητικός υπάλληλος του ΥΠΕΞ Μάρθα Ξένου, για να βρίσκεται στην Αθήνα και να πληρώνεται με το επίδομα εξωτερικού; Τα … «δικά μας παιδιά»;

Σε διμερές διπλωματικό θέμα, έχει εξελιχθεί η διακομιδή των σορών των άτυχων ναυτικών του πλοίου «Aegean Wind» οι οποίοι έχασαν την ζωή τους ανήμερα των Χριστουγέννων, ανοικτά της Βενεζουέλας. Αναμφισβήτητα μεγάλο μερίδιο της ευθύνης για το θέμα που προέκυψε, έχουν οι πρεσβείες στο Καράκας και στην Χάγη, οι οποίες φαίνεται δεν ενημέρωσαν σωστά την κεντρική υπηρεσία του ΥΠΕΞ, για τα απαραίτητα έγγραφα που ζητούσαν οι αρχές του Κουρακάο για να επιτρέψουν την διακομιδή των σορών. Βλέπετε σε περιόδους αργίας, υπάρχει μια χαλάρωση και οι αρμοδιότητες καλύπτονται οριακά. Ο αγώνας πάντως για την διακομιδή των άτυχών ναυτικών συνεχίζεται και μαζί με αυτόν και εκείνος για το κουκούλωμα των ευθυνών!

  • Αύριο θα σας πω τι θα γίνει σήμερα εδώ στο Βελιγράδι που βρίσκομαι και όπου φτάνει ο πρωθυπουργός να μιλήσει στους Σέρβους πρέσβεις, μιας και δεν μίλησε ως τώρα στους δικούς μας… Αλλά δεν έχει σημασία « Ελλάδα – Σερβία… συμμαχία»!

Ενημέρωση της ολλανδικής Βουλής για τα αποτελέσματα του ΟΑΣΕ στην Αθήνα

Αναρτήθηκε στην ηλεκτρονική σελίδα του ολλανδικού Υπουργείου Εξωτερικών, η ενημερωτική έκθεση του ολλανδού ΥΠΕΞ, M. Verhagen, σχετικά με τα αποτελέσματα της Συνοδού του ΟΑΣΕ, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 1 και 2 Δεκεμβρίου. Στην ενημερωτική έκθεση, ο κ. Verhagen αναφέρεται στις αποφάσεις που ελήφθησαν στο πλαίσιο της Συνόδου, τόσο σε ό,τι αφορά την Ευρωπαϊκή Ασφάλεια και τη Διαδικασία της Κέρκυρας, όσο και σε κάποια επιμέρους ζητήματα βαρύνουσας σημασίας για την ολλανδική εξωτερική πολιτική, όπως τα εγκλήματα μίσους.
Σχετικά με την πρόταση της Ρωσίας, η οποία, την παραμονή της Συνόδου, κατέθεσε ένα σχέδιο συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ασφάλεια, ο ολλανδός ΥΠΕΞ εξέφρασε την άποψη ότι μια τέτοια νέα συνθήκη δε μπορεί να ενισχύσει από μόνη της την αμοιβαία εμπιστοσύνη των κρατών-μελών. Η αμοιβαία εμπιστοσύνη μπορεί να ενισχυθεί μέσα από τον ευρύ, στρατηγικό, πολιτικό διάλογο και μέσω της σαφώς ορισμένης συνεργασίας.
Ιδιαίτερης σημασίας για τον ολλανδό ΥΠΕΞ ήταν η απόφαση που ελήφθη από το Υπουργικό Συμβούλιο σχετικά με τα εγκλήματα μίσους. Όπως αναφέρει στην έκθεση, είναι η πρώτη φορά που το Υπουργικό Συμβούλιο του ΟΑΣΕ λαμβάνει μια ξεχωριστή απόφαση για τα εγκλήματα μίσους, μια απόφαση που αφορά όλα τα εγκλήματα που υποκινούνται από την προκατάληψη, όπως η άσκηση βίας σε βάρος των ομοφυλοφίλων.
Όσον αφορά την άσκηση της Προεδρίας του ΟΑΣΕ από το Καζακστάν, ο κ. Verhagen ανέφερε, στην ομιλία του, ότι οι δραστηριότητες της Προεδρίας του Καζακστάν θα παρακολουθούνται στενά. Επιπλέον, ο ολλανδός ΥΠΕΞ εξέφρασε την αντίθεσή του στην πρόθεση του Καζακστάν να διοργανώσει Σύνοδο Κορυφής το 2010, πρόταση που έτυχε της υποστήριξης κάποιων κρατών-μελών
.Τέλος, ο κ. Verhagen χαιρέτισε το γεγονός ότι η Ελληνική Προεδρία αποδέχθηκε το αίτημα του Υπουργού και έδωσε τη δυνατότητα σε μη κυβερνητικές οργανώσεις να συμμετέχουν στις τελετές έναρξης και λήξης του Υπουργικού Συμβουλίου.

'Οταν ο Δ. Χριστόφιας προκαλεί...

H oμιλία του Προέδρου της Δημοκρατίας Δημήτρη Χριστόφια στο 16ο Συνέδριο της ΕΔΟΝ, αποτέλεσε πραγματική αποκάλυψη για όλους εκείνους που επιμένουν να θεωρούν τον κύπριο ηγέτη, σαν σοβαρό εκφραστή των κυπριακών εθνικών συμφερόντων. Ο κ. Χριστόφιας μόνος τους χωρίς πίεση, απέδωσε ευθύνες για την εισβολή και κατοχή της Κύπρου από τον Αττίλα εξίσου στην «χούντα των Αθηνών» και την Άγκυρα, όπως ακριβώς πράττουν και φίλοι του οι Βρετανοί στις εκθέσεις τους. Με τον ίδιο τρόπο και λογική όμως εμφανίζει το ψευδοδίλλημα που εδώ και μήνες πιπιλά η Άγκυρα, το Λονδίνο, η Ουάσιγκτον ότι δηλαδή «η αναζήτηση του ευκταίου χύνει νερό στο μύλο της διχοτόμησης». Δηλαδή, ή δέχεστε ότι συμφώνησα και συζητώ ή διχοτόμηση.
Ανέφερε ο κ. Χριστόφιας:
«[…] Η ΕΔΟΝ με συνέπεια και σθεναρά στηρίζει τις προσπάθειες μας για την επίτευξη λύσης στο Κυπριακό. Όταν μιλάμε για λύση δεν μπορεί να είναι άλλη από τη διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία. Αυτός είναι ο ιστορικός συμβιβασμός και η μεγάλη παραχώρηση της ελληνοκυπριακής κοινότητας, ώστε να απαλλαγεί ο τόπος από την κατοχή και τον εποικισμό.
Η διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία είναι λύση ανάγκης. Είναι το τίμημα του δίδυμου εγκλήματος. Του φασιστικού πραξικοπήματος της χούντας των Αθηνών και της ΕΟΚΑ Β΄ και της τουρκικής εισβολής που έφερε τη συνεχιζόμενη έως και σήμερα κατοχή με όλες τις τραγικές συνέπειές της.
Η διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία είναι η στερεή βάση για επίτευξη μιας δίκαιης, υπό τις περιστάσεις, βιώσιμης και λειτουργικής λύσης, που θα τερματίζει την κατοχή και τον εποικισμό και θα επανενώνει το έδαφος, το λαό, τους θεσμούς και την οικονομία.
Η αμφισβήτηση της διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας και η αναζήτηση του ευκταίου χύνει νερό στο μύλο της διχοτόμησης. Το δίλημμα είναι σαφές: ή λύση ομοσπονδίας ή διχοτόμηση. Η διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία έχει υιοθετηθεί από σειρά ψηφισμάτων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, έχει υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους διεθνείς οργανισμούς. Είναι μέσα στις συγκεκριμένες συνθήκες η ασπίδα μας ενάντια σε εκείνους τους κύκλους στην Κύπρο, την Τουρκία και διεθνώς που επιδιώκουν τη διχοτόμηση. Και αυτή την ασπίδα πρέπει να την προστατεύσουμε.
Στα πλαίσια της ομοσπονδιακής λύσης, τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι βασικές ελευθερίες ολόκληρου του λαού μπορούν να αποκατασταθούν και να διασφαλιστούν και να δημιουργηθούν συνθήκες μόνιμης ειρήνης και ασφάλειας. Το χρειάζεται αυτό ο λαός μας για να μπορέσει να τερματίσει την αβεβαιότητα και να εξασφαλίσει το μέλλον του. Για να δημιουργήσει έτσι τις απαραίτητες προϋποθέσεις για πρόοδο και ευημερία ολόκληρου του λαού μας, Ελληνοκυπρίων, Τουρκοκυπρίων, Μαρωνιτών, Αρμένηδων και Λατίνων».