4 Σεπ 2009

Κοινές δηλώσεις Μπακογιάννη - Κυπριανού

κ ΝΤ. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Σήμερα ανταλλάξαμε απόψεις για την πορεία των διαπραγματεύσεων. Για την Ελλάδα το Κυπριακό είναι ζήτημα ζωτικής προτεραιότητας. Η Ελλάδα είναι παρούσα και δραστήρια. Είναι δίπλα στην Κυπριακή ηγεσία, σε αυτή την κρίσιμη φάση των διαπραγματεύσεων. Δίνουμε από κοινού τον αγώνα ευαισθητοποίησης των εταίρων μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και των υπολοίπων παραγόντων του διεθνούς συστήματος που έχουν ρόλο κι ενδιαφέρον για το Κυπριακό. Και φυσικά τα δυο Υπουργεία Εξωτερικών όπως σας είπα, έχουν συνεχή συντονισμό και συνεργασία.
Στηρίζουμε με ουσιαστικό τρόπο την τρέχουσα διαπραγματευτική διαδικασία και τις προσπάθειες που καταβάλλει ο Πρόεδρος Χριστόφιας για την επίτευξη μιας κυπριακής λύσης χωρίς επιδιαιτησίες, παρεμβάσεις τρίτων, τεχνητά χρονοδιαγράμματα και πάσης φύσεως ορόσημα στο πλαίσιο των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ και των αρχών και αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η από κοινού συμφωνημένη βάση των διαπραγματεύσεων είναι μια δικοινοτική, διζωνική Ομοσπονδία με πολιτική ισότητα όπως αυτή ορίζεται ρητά από τις σχετικές αποφάσεις του ΟΗΕ με μια κυριαρχία, μια διεθνή προσωπικότητα, μια ιθαγένεια.
Η Ελλάδα, εκτός από την ενεργό στήριξη της διαδικασίας, τονίζει συστηματικά προς όλους τους ξένους συνομιλητές, την ανάγκη να επιτρέψει η Τουρκία στους Τουρκοκυπρίους να διαπραγματευθούν δημιουργικά για μια συμφωνημένη λύση που θα είναι βιώσιμη και λειτουργική.
Το περιστατικό στο οδόφραγμα του Λιμνίτη, είναι απογοητευτικό και επιβαρύνει το κλίμα ακριβώς τη στιγμή που ξεκινά η νέα φάση των διαπραγματεύσεων. Είναι αυτονόητο ότι η λύση πρέπει να συνάδει με το ευρωπαϊκό κεκτημένο και να επιτρέπει στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση να εκπροσωπεί την Κύπρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεσματικά.
Είναι προφ
aνές ότι η διχοτόμηση δεν είναι λύση. Μια ενωμένη Κύπρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση της οποίας όλοι οι πολίτες θα είναι Ευρωπαίοι πολίτες, αποτελεί την καλύτερη επένδυση για ένα μέλλον προόδου και ανάπτυξης.
Στο ζήτημα των εγγυήσεων συμφωνούμε ότι πρόκειται για σύστημα παρωχημένο και αναχρονιστικό. Η ΕΕ είναι η καλύτερη εγγύηση για την ασφάλεια των Ελληνοκυπρίων και των Τουρκοκυπρίων.
Συζητήσαμε διεξοδικά και το θέμα της προσεχούς αξιολόγησης της Τουρκίας ως προς την εκπλήρωση των υποχρεώσεών της έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συζητήσαμε και την πορεία των επιμέρους κεφαλαίων στην ενταξιακή διαδικασία.
Έχουμε ήδη ξεκινήσει την ενημέρωση των εταίρων μας και των στελεχών της Επιτροπής για τις θέσεις μας έτσι ώστε η έκθεση του Οκτωβρίου ν’ αποτυπώνει αντικειμενικά την πραγματικότητα ενόψει της αξιολόγησης του Δεκεμβρίου. Χρόνος υπάρχει ακόμα για να συμμορφωθεί η Τουρκία. Αρκεί ν’ αντιληφθεί έγκαιρα ότι εκπτώσεις και ειδική μεταχείριση δε θα υπάρξουν. Αρκεί ν’ αντιληφθεί ότι η Ένωση δεν δουλεύει έτσι.
Από την πλευρά μας, ανάλογα και με τη δική της ανταπόκριση, θα καθορίσουμε τη στάση μας με γνώμονα το εθνικό αλλά και το Κοινοτικό συμφέρον, δηλαδή την προάσπιση των ευρωπαϊκών αρχών, των ευρωπαϊκών αξιών και του κεκτημένου.
Ενημέρωσα τέλος τον Υπουργό για τις συνομιλίες που είχα με τον Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη χώρα μας και, Μάρκο, για άλλη μια φορά σ’ ευχαριστώ που ήρθες στην Αθήνα και για την καλή συνεργασία που έχουμε. Ελλάδα και Κύπρος έχουμε μπροστά μας σημαντικές προκλήσεις και πιστεύω ότι μαζί θα καταφέρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ευχαριστώ.

Μ. ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ: Θέλω κι εγώ ν’ αρχίσω ευχαριστώντας για τη συνάντηση σήμερα, είναι ιδιαίτερη χαρά που είμαι σήμερα στην Αθήνα. Όπως ξέρετε έχουμε μια στενή και τακτική επαφή με τη συνάδελφο και φίλη Ντόρα Μπακογιάννη, τόσο για τα ζητήματα που αφορούν άμεσα την Κύπρο αλλά βεβαίως και για τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά και περιφερειακά θέματα.

Έχουμε όπως είπα, τακτικές επαφές και σε διμερές επίπεδο και στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών Συμβουλίων, όμως μπαίνουμε τώρα σε μια σημαντική φάση για την Κύπρο, είμαστε στα πρόθυρα έναρξης του δεύτερου γύρου διαπραγματεύσεων για επίλυση του κυπριακού προβλήματος, όπως ξέρετε στον πρώτο γύρο αν και υπήρξε πρόοδος δεν ήταν στο βαθμό ή στα πιο δύσκολα ζητήματα όπως θα ελπίζαμε και ταυτόχρονα κινούμαστε προς την αξιολόγηση της Τουρκίας τον Δεκέμβρη.
Μας δόθηκε η ευκαιρία ν’ ανταλλάξουμε απόψεις, να εκτιμήσουμε την κατάσταση, να ενημερώσω για την πορεία των συνομιλιών, αλλά να δούμε και τους περαιτέρω χειρισμούς του ζητήματος της αξιολόγησης της Τουρκίας.
Η θέση μας είναι ότι η Τουρκία έχει ευθύνη πρώτα απ’ όλα για την επίλυση του κυπριακού προβλήματος, ναι μεν η συμφωνημένη διαδικασία είναι μεταξύ των δυο πλευρών, αλλά δεν παύει το Κυπριακό να είναι διεθνές πρόβλημα εισβολής και κατοχής. Δημιουργήθηκε από την Τουρκία, η Τουρκία δε μπορεί να είναι ένας απλός θεατής, αλλά πρέπει να είναι εποικοδομητική και έμπρακτη στην επίλυσή της, ιδιαίτερα επιτρέποντας στους Τουρκοκυπρίους να διαπραγματεύονται ελεύθερα αλλά στέλνοντας και τα σωστά μηνύματα προς επιδιωκόμενη λύση. Διότι με το να υποσκάπτουν το στόχο της λύσης σίγουρα δε βοηθούν την διαπραγμάτευση στην Κύπρο.
Ταυτόχρονα έχει αναλάβει υποχρεώσεις προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, υποχρεώσεις που ισχύουν για όλα τα κράτη μέλη, δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, όμως η Τουρκία δεν τις έχει εκπληρώσει και είναι υποχρέωσή της να το κάνει αυτό. Είναι υποχρέωση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και δεν μπορεί να θέτει η ίδια προϋποθέσεις και όρους για να εκπληρώσει τις δικές της προϋποθέσεις.
Αυτή είναι η θέση της Κυπριακής Δημοκρατίας, ότι αναμένουμε ότι η Τουρκία θα πρέπει να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της, ειδεμή θα υπάρξουν επιπτώσεις. Βεβαίως οι επιπτώσεις ευελπιστούμε ότι θ’ αποφασισθούν συλλογικά από την Ευρωπαϊκή Ένωση ανάλογα με τις συνθήκες την κατάλληλη στιγμή.
Είχα την ευκαιρία επίσης να ενημερωθώ για την επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα του ΝΑΤΟ, όπως ξέρετε η Κύπρος δε συμμετέχει στο ΝΑΤΟ, είμαστε όμως κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν έχουμε ένσταση στη συνεργασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ μέσα στα πλαίσια βέβαια αυτονομίας, λειτουργίας των δυο Οργανισμών και ανεξαρτησίας στη λήψη αποφάσεών τους αλλά θέλω να επαναλάβω αυτό που είχε και ο Πρωθυπουργός της Ελλάδα κατά την επίσκεψη του κ. Ρασμούσεν, ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει 27 κράτη μέλη. Και αυτό θα πρέπει να το αναγνωρίσει και να το αποδεχθεί η Τουρκία. Το πρόβλημα στη λειτουργία Ευρωπαϊκής Ένωσης - ΝΑΤΟ είναι η Τουρκία και όχι η Κύπρος.
Θέλω ξανά να πω ότι εκτιμούμε ιδιαίτερα τόσο η κυπριακή κυβέρνηση αλλά και ο κυπριακός λαός τη συνεχή, τη σταθερή συμπαράσταση της ελληνικής κυβέρνησης και του ελληνικού πολιτικού κόσμου και του λαού στις δύσκολες προκλήσεις που έχουμε ν’ αντιμετωπίσουμε και ιδιαίτερα σ’ αυτή την περίοδο που προσπαθούμε να λύσουμε το μεγάλο εθνικό μας ζήτημα.
Και θα τελειώσω, βεβαίως δεν μπορώ να προσθέτω τίποτε σε όσα έχει πει η φίλη Ντόρα για το τι επιδιώκουμε με τη λύση του Κυπριακού αλλά να τονίσω ότι η λύση που προτείνουμε, που συμφωνήθηκε βασικά, που επιδιώκουμε, θα είναι προς όφελος όλων των Κυπρίων, και Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων οι οποίοι θα μπορέσουν ν’ αξιοποιήσουν όχι μόνο τις προοπτικές ενός ενωμένου νησιού αλλά και ενός κράτους μέλους στην Ευρωπαϊκή Ένωση με όλα τα οφέλη της.
Έχουμε συμφωνήσει ότι θα συνεχίσουμε να είμαστε σ’ επαφή και θ’ αντιμετωπίζουμε βεβαίως τα ζητήματα όπως αυτά προκύπτουν. Ευχαριστώ.

Τουρκικές απειλές κατά Κύπρου – Στήριξη από Σαρκοζί!

Με ωμότητα και προκλητικότητα, ο τούρκος υπουργός Εξωτερικών, κ. Νταβούτογλου εξέφρασε την πολιτική της Άγκυρας στο Κυπριακό, απαιτώντας την παράδοση των Ελληνοκυπρίων προκειμένου να «κερδίσουν» την εύνοια της Τουρκίας! Σε ύφος οθωμανικής αυτοκρατορίας κι απειλώντας πως σε περίπτωση μη συμβιβασμού θα υπάρξει διχοτόμηση, ο κ. Νταβούτογλου «έκαψε» κυριολεκτικά κάθε προσπάθεια επίλυσης του Κυπριακού αλλά κι εξέθεσε τους «προστάτες του», την Βρετανία, ΗΠΑ και ορισμένες ακόμη Ευρωπαϊκές χώρες που ήθελαν να εμφανίζουν την Άγκυρα, έτοιμη να αποδεχθεί δημοκρατικές λύσεις. Τόνισε χαρακτηριστικά ο τούρκος υπουργός : "Η Τουρκία θα εντείνει το προσεχές διάστημα τις διεθνείς προσπάθειές της για τη λύση του Κυπριακού" και επισήμανε ότι εφεξής σε όλες τις διμερείς συναντήσεις του ένα από τα κύρια θέματα θα είναι η Κύπρος.

Ο Αχμέτ Νταβούτολγου, ανέφερε ότι εάν δεν υπάρξει λύση, θα τεθεί εκ των πραγμάτων θέμα αναζήτησης εναλλακτικών ρυθμίσεων. Επανέλαβε, όμως, πως η Τουρκία δεν επιζητεί λύσεις διχοτόμησης.

"Οι διαπραγματεύσεις στην Κύπρο δεν μπορεί να διαρκούν επ' αόριστον. Θα πρέπει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να βρεθεί μια λύση, που θα εγγυάται το μέλλον και θα εξασφαλίζει τα συμφέροντα του τουρκοκυπριακού λαού" υπογράμμισε ο κ. Νταβούτογλου και πρόσθεσε:

"Η λύση θα αποβλέπει και στα συμφέροντα της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά θα αποβλέπει και στην κατοχύρωση των συμφερόντων της ελληνοκυπριακής διοίκησης και του λαού της. Οι πλέον κερδισμένοι θα είναι οι Ελληνοκύπριοι, διότι θα πετύχουν ειρήνη με έναν οικονομικό γίγαντα, όπως η Τουρκία, αλλά και με μια μεγάλη πολιτική δύναμη".

Ο Τούρκος ΥΠΕΞ σημείωσε, ωστόσο, ότι από την ελληνική πλευρά δεν εκπορεύονται ισχυρά μηνύματα που να πείθουν.

"Δε συνάδει με την αναζήτηση της λύσης η στάση της ελληνοκυπριακής ηγεσίας, που μεταφέρει την κυπριακή υπόθεση στα φόρα της Ε.Ε., προκειμένου να αποκτήσει τρόπο πίεσης επί της Τουρκίας" είπε χαρακτηριστικά και τόνισε: "Το να προσπαθεί κανείς να κρατήσει έτσι υπό πίεση την Τουρκία, σημαίνει ότι δεν αντιλαμβάνεται τη δύναμή της".

«Πλήρης αλληλεγγύη» της Γαλλίας προς τη Λευκωσία

Ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί διαβεβαίωσε χθες τον Κύπριο ομόλογό του Δημήτρη Χριστόφια, για την "πλήρη αλληλεγγύη" της Γαλλίας στις ειρηνευτικές συνομιλίες που πραγματοποιεί με την τουρκοκυπριακή πλευρά για την επανένωση του νησιού, έγινε γνωστό από το περιβάλλον του. Ο κ. Σαρκοζί και ο Κύπριος πρόεδρος--του οποίου ήταν η πρώτη διμερής επίσκεψη στη Γαλλία μετά την εκλογή του τον Φεβρουάριο του 2008--είχαν πρόγευμα εργασίας σήμερα στο Παρίσι.

Η κρίση στο ΚΕΑΔ

Ο τέως βουλευτής Θωμάς Μήτσου κατηγόρησε εκ νέου χθες τον πρόεδρο του ΚΕΑΔ Βαγγέλη Ντούλε ότι καταστρέφει το κόμμα. Σύμφωνα με τον Μήτσου, η θέση του ΚΕΑΔ είναι στην κυβέρνηση με τον συνασπισμό του ΔΚ. Ο Μήτσου τόνισε ότι τις λανθασμένες κινήσεις και την έλλειψη εναλλακτικών επιλογών εκ μέρους του προέδρου του ΚΕΑΔ Βαγγέλη Ντούλε τις υφίσταται η ίδια η ελληνική μειονότητα. Ο Μήτσου δήλωσε επίσης ότι για το καλό του κόμματος ο Βαγγέλης Ντούλες πρέπει να απομακρυνθεί από την θέση του, προκειμένου να ανοίξει το δρόμο στις καταστατικές διαδικασίες, με σκοπό το ΚΕΑΔ να ξαναγυρίσει στην αποστολή της ιστορικής του πορείας. Το αληθινό ΚΕΑΔ, σύμφωνα με τον Μήτσου, έχει τη θέση του στον συνασπισμό της κυβέρνησης, αλλά όχι με τσαρλατάνους που προκάλεσαν στο κόμμα τη μεγαλύτερη εκλογική ζημιά. Ο Μήτσου ανέφερε ότι οι προσπάθειες του Ντούλε για να παραμείνει στην θέση του προέδρου θα αποδειχθούν το ίδιο καταστροφικές, όπως στις εκλογές του Ιουνίου, και στις επόμενες δημοτικές εκλογές.

Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ Βαγγέλης Ντούλες τόνισε ότι η πολιτική δύναμη που εκπροσωπεί δεν έχει λάβει μέχρι αυτή την στιγμή πρόταση από τον πρωθυπουργό Μπερίσα για να γίνει μέρος του συνασπισμού του ΔΚ. Σύμφωνα με τον Ντούλε, ΄΄οι δηλώσεις που κυκλοφορούν για συνασπισμό μεταξύ του ΚΕΑΔ και του ΔΚ δεν πρέπει να γίνονται πάνω σε υποθετικές βάσεις΄΄.

Ο Νόμος για το πάγωμα, μεταθέσεων, μετακινήσεων και εκλογικής αδείας

Ο ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟΣ σημοσιεύει εκτενές απόσπασμα του Νόμου που προβλέπει το "πάγωμα" των μεταθέσεων λόγω εκογών αλλά και την σχετική αδειοδότηση των υπαλλήλων του Δημοσίου για τον ίδιο λόγο.
ΘΕΜΑ: «Αναστολή προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών – Διευκολύνσεις για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος»

Α
. Αναστολή προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών
Με τις διατάξεις του άρθρου 28 του ν. 2190/1994, ρυθμίζεται σε πάγια βάση η απαγόρευση των προσλήψεων και μεταβολών υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων κατά την προεκλογική περίοδο, προκειμένου να αποφευχθούν αρνητικά φαινόμενα, που υποβαθμίζουν τη Δημόσια Διοίκηση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 28 του ανωτέρω νόμου κατά το διάστημα που μεσολαβεί από την προκήρυξη των βουλευτικών εκλογών, δηλ. από την ημέρα δημοσίευσης του Προεδρικού Διατάγματος διάλυσης της Βουλής και προκήρυξης των εκλογών μέχρι την ορκωμοσία της Κυβέρνησης που προκύπτει κατά το άρθρο 37 του Συντάγματος, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που αφορούν το διορισμό ή την πρόσληψη, καθώς και οποιαδήποτε μεταβολή που αναφέρεται στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού των υπηρεσιών και νομικών προσώπων του άρθρου 14 παρ. 1 του ν. 2190/1994 όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2527/1997, εκτός από τις πράξεις πειθαρχικής διαδικασίας, διαθεσιμότητας και αργίας, καθώς και τις πράξεις που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση.
Κατά συνέπεια, στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 28 παρ. 1 εμπίπτει το πάσης φύσεως πολιτικό προσωπικό, ήτοι μόνιμο προσωπικό, προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου και αορίστου χρόνου ή με θητεία. ............................................

Στην γενική απαγόρευση των παρ. 1 και 2 του άρθρου 28 δεν εμπίπτουν επίσης οι πράξεις πειθαρχικής διαδικασίας, διαθεσιμότητας, αργίας, καθώς και οι πράξεις που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστικές αποφάσεις.
Για την εφαρμογή των παρ. 1 και 2 του άρθρου 28 θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ως πράξεις υπηρεσιακών μεταβολών νοούνται οι πράξεις μετακίνησης, απόσπασης, μετάθεσης, μετάταξης, ένταξης, επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων όπως αυτές αναφέρονται στο Δ΄ Μέρος του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007 – ΦΕΚ 26 Α’) ή σε ειδικές διατάξεις, προκειμένου για προσωπικό που δεν υπάγεται στον Υπαλληλικό Κώδικα.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι η απαγόρευση της έκδοσης πράξεων που αφορούν το διορισμό ή πρόσληψη και η απαγόρευση έκδοσης οποιαδήποτε πράξεως μεταβολής που αναφέρεται στην υπηρεσιακή κατάσταση του πάσης φύσεως προσωπικού, όπως προκύπτει σαφώς από τις διατάξεις της παρ. 1 σε συνδυασμό με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου και νόμου, αφορά όχι μόνο τις τελικές πράξεις αλλά και όλες τις προπαρασκευαστικές αυτών πράξεις, εφόσον αυτές είναι κατά νόμο αναγκαίες προϋποθέσεις για την έκδοση της τελικής πράξης της σύνθετης διοικητικής ενέργειας. Δηλαδή, δεν δημοσιεύονται προκηρύξεις για πλήρωση θέσεων προσωπικού, ούτε πράξεις διορισμού. Επίσης δεν εκδίδονται ανακοινώσεις για πρόσληψη προσωπικού, δεν δημοσιεύονται πίνακες επιλογής προσωπικού τακτικού ή εκτάκτου, δεν συνεδριάζουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια για τα θέματα που εμπίπτουν στην ανωτέρω αναστολή, δεν υπογράφονται ούτε δημοσιεύονται πράξεις διορισμού ή μετατάξεων.
Επιπλέον, σύμφωνα με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου και νόμου, οι διαδικασίες που είχαν ήδη κινηθεί κατά την προκήρυξη των εκλογών διακόπτονται, δηλαδή αναστέλλονται προσωρινά και επαναλαμβάνονται αμέσως μετά τη λήξη της αναστολής.
Όσον αφορά τις πράξεις που έχουν εκδοθεί πριν από την προκήρυξη των εκλογών, δηλαδή έχουν υπογραφεί από το αρμόδιο όργανο ή όπου απαιτείται δημοσίευση, έχουν δημοσιευθεί σε Φ.Ε.Κ., δεν απαγορεύεται να εκτελεσθούν π.χ. δεν απαγορεύεται η ορκωμοσία και η ανάληψη υπηρεσίας, στην περίπτωση που έχει δημοσιευθεί η ατομική πράξη διορισμού σε Φ.Ε.Κ. πριν την προκήρυξη των εκλογών. Ειδικά, όμως, όσον αφορά την εκτέλεση αποφάσεων μετάθεσης ή απόσπασης, λόγω του μικρού χρονικού διαστήματος μέχρι τις εκλογές, είναι σκόπιμο αυτές να μην εκτελεσθούν μέχρι την ορκωμοσία της νέας Κυβέρνησης, πλην των περιπτώσεων κατά τις οποίες άμεσες υπηρεσιακές ανάγκες επιβάλλουν την εκτέλεσή τους (π.χ. εκτέλεση αποφάσεων απόσπασης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για κάλυψη αναγκών των σχολείων).
...........................................................


Β. Χορήγηση ειδικής άδειας για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος

Από το συνδυασμό των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 106 του Π.Δ. 96/2007 και της παρ. 1 του άρθρου 50 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007) προκύπτει ότι, στους τακτικούς υπαλλήλους του δημοσίου, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, χορηγείται ειδική άδεια απουσίας . Ο χρόνος της άδειας αυτής δεν συνυπολογίζεται στο χρόνο της κανονικής άδειας που δικαιούνται οι υπάλληλοι αυτοί, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις.
Ειδικότερα, για τη μετάβαση στον τόπο άσκησης του εκλογικού δικαιώματος θα χορηγηθεί ειδική άδεια ως εξής:
1. Για τους υπαλλήλους για τους οποίους δεν εφαρμόζεται πενθήμερη εβδομάδα εργασίας:
α. Όσοι μετακινηθούν για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 100 – 200 χιλιομέτρων θα λάβουν άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.
β. Όσοι μετακινηθούν σε απόσταση 201 – 400 χιλιομέτρων θα λάβουν άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών.
γ. Όσοι μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και πάνω θα λάβουν άδεια τριών (3) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση την υπεύθυνη δήλωσή τους.
δ. Όσοι μετακινηθούν σε νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που θα λάβουν θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια αυτή να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.
2. Για τους υπαλλήλους για τους οποίους εφαρμόζεται πενθήμερη εβδομάδα εργασίας:
α. Όσοι μετακινηθούν για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 200 – 400 χιλιομέτρων θα λάβουν άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.
β. Όσοι μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και πάνω θα λάβουν άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση την υπεύθυνη δήλωσή τους.
γ. Όσοι μετακινηθούν σε νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που θα λάβουν θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια αυτή να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.
Τα Υπουργεία και οι λοιποί φορείς που έχουν υπηρεσίες στο εξωτερικό παρακαλούνται να δώσουν τις απαραίτητες οδηγίες για τη διευκόλυνση των υπαλλήλων που επιθυμούν να έλθουν στην Ελλάδα για να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα, με τη χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας που να καλύπτει τον απολύτως αναγκαίο χρόνο για τη μετάβασή τους στον τόπο άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος και την επιστροφή τους στην υπηρεσία τους.
Με την ίδια διαδικασία και προϋποθέσεις είναι δυνατό να χορηγείται ειδική άδεια απουσίας με αποδοχές στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και στο προσωπικό των υπόλοιπων νομικών προσώπων του δημοσίου τομέα οποιασδήποτε κατηγορίας, κλάδου και σχέσης εργασίας.

Υποτροπή στις Τούρκο – Αρμενικές σχέσεις;

Με κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν η Τουρκία, η Αρμενία και η Ελβετία, η οποία είχε αναλάβει διαμεσολαβητικό ρόλο στις συνομιλίες, αναφέρουν ότι οι δύο χώρες συμφώνησαν να προετοιμαστούν για τη σύναψη διπλωματικών σχέσεων. Το υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας με ανακοίνωση του ενημέρωσε ότι οι διπλωματικές σχέσεις θα συναφθούν με... δύο πρωτόκολλα που θα υπογραφούν μετά από το πέρας έξι εβδομάδων ,η τελική όμως απόφαση θα ανήκει στη Εθνοσυνέλευση της Τουρκίας. Ο Πρωθυπουργός Ταγίπ Ερντογάν σχετικά με το πρωτόκολλο δήλωσε: "Δεν θα έχει ισχύ αν δεν έχει την έγκριση του κοινοβουλίου μας". Τα σημαντικότερα σημεία του πρωτοκόλλου για την Αρμενία είναι το άνοιγμα των συνόρων και η συνεργασία με την Τουρκία στην ενέργεια. Ενώ τα τέσσερα σημεία της συμφωνίας που θα είναι και τα πλέον σημαντικά για την Τουρκία είναι:

α) Η Αρμενία θα αναγνωρίσει τα υφιστάμενα σύνορα. Αυτό κατά κάποιο τρόπο σημαίνει ότι το Ερεβάν θα παρατήσει τους ισχυρισμούς για μια "Μεγάλη Αρμενία". β)Θα σχηματιστεί μια υποεπιτροπή με σκοπό τη διερεύνηση των ισχυρισμών(!)περί γενοκτονίας.

γ)Ακόμα η Αρμενία θα εγγυηθεί ότι δεν θα αναπτύξει παρασκηνιακές δραστηριότητες υπέρ των ισχυρισμών γενοκτονίας σε διεθνείς οργανισμούς.

δ)Τέλος το Ερεβάν θα ανοίξει τα αρχεία του στην Τουρκία.


Αντιδράσεις Αζερμπαϊτζάν
Από την πλευρά του το Αζερμπαϊτζάν από την συμφωνία προσδοκά μέσω της υπόσχεσης που έλαβε από τον υπουργό Εξωτερικών της Τουρκίας κ. Νταβούτογλου πως "Η Δημοκρατία της Τουρκίας δεν θα κάνει κανένα βήμα που θα είναι εις βάρος του Αζερμπαϊτζάν" και ακόμη σύμφωνα με το πρωτόκολλο η Αρμενία δεσμεύτηκε να επιλύσει τα προβλήματα δια της διπλωματικής οδού και όχι δια της στρατιωτικής. Ακόμα η δέσμευση να μην εμπλακεί στις εσωτερικές υποθέσεις τρίτων χωρών, εκτιμάται από το Μπακού, ότι το Ερεβάν παρατάει και τις βλέψεις για το Ναγκόρνο Καραμπάχ. Εν τω μεταξύ αν και δεν έχει χρησιμοποιηθεί καμία σαφής έκφραση σχετικά με αυτό το ευαίσθητο αυτό θέμα η διοίκηση του Αζερμπαϊτζάν επικαλούμενη την ανακοίνωση της Τουρκίας ότι "τα σύνορα δεν θα ανοίξουν αν δεν τελειώσει η εισβολή" διαμήνυσε ότι το άνοιγμα των συνόρων προτού επιλυθεί το ζήτημα του Ναγκόρνο Καραμπάχ θα είναι εις βάρος των εθνικών συμφερόντων της χώρας.

Ωστόσο, Το Ερεβάν προχώρησε στην ετεροβαρή, ουσιαστικά γι αυτό συμφωνία, με μόνο μία προϋπόθεση: ότι η συμφωνία θα αποτελέσει αφορμή για άρση του συνοριακού τουρκικού αποκλεισμού, κάτι που χαρακτηριστικά είχε χαιρετίσει στην πρόσφατη ανακοίνωσή του και το Γαλλικό υπ. Εξωτερικών και ο πρόεδρος Σαρκοζί σε σχετική δήλωση.

Η Ρωσία κατηγορεί τη Γεωργία για προσπάθειες πρόκλησης " ενόπλων επεισοδίων"

Η Ρωσία κατηγόρησε χθες τη Γεωργία για προσπάθειες πρόκλησης "σοβαρών ενόπλων επεισοδίων" στη Μαύρη Θάλασσα, μετά την κατάσχεση από την Τιφλίδα εμπορικών πλοίων στα χωρικά ύδατα της αποσχισθείσας από τη Γεωργία περιοχής της Αμπχαζίας.

"Πολλές περιπτώσεις κατάσχεσης εμπορικών πλοίων από τις γεωργιανές αρχές" κοντά στην ακτή της Αμπχαζίας "παραβιάζουν κατάφορα τη Σύμβαση του 1982 για το ναυτικό δίκαιο", δήλωσε ο εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, Αντρέι Νεστερένκο.

"Είναι μία προσπάθεια ναυτικού αποκλεισμού της ακτής της Αμπχαζίας, η οποία ενέχει τον κίνδυνο επιδείνωσης της στρατιωτικο-πολιτικής κατάστασης στην περιοχή και σοβαρών ενόπλων επεισοδίων", προσέθεσε ο ίδιος.

Η Κροατία νέος «συνεργάτης» στον South Stream

Η πρωθυπουργός της Κροατίας Γιάντρανκα Κόσορ ενημέρωσε τον Ρώσο ομόλογό της Βλαντίμιρ Πούτιν για την πρόθεση της Κροατίας να προσχωρήσει στο σχέδιο South Stream, σύμφωνα με την κροατική εφημερίδα RBC Daily.
Σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας στην Κροατία, στο Ζάγκρεμπ προτάθηκαν δύο εκδοχές για τη διαδρομή του αγωγού: η μια να διέλθει μέσω της Κροατίας, από την Σερβία προς τη Σλοβενία, και η δεύτερη να διχαστεί το ουγγρικό τμήμα του αγωγού για να περάσει μέσω της Κροατίας προς την Ιταλία.

Τουρκία: Ελπίζουν στην ΕΕ που δεν τη θέλουν στην Κύπρο

Τόσο η τουρκο-αρμενική προσέγγιση όσο και το κουρδικό άνοιγμα της κυβέρνησης Ερντογάν θα περιλαμβάνονται στα θετικά της φετινής ετήσιας έκθεσης προόδου για την Τουρκία, που θα συντάξει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σύμφωνα με τον τουρκικό τύπο, η Αντιπροσωπεία της Κομισιόν στην Άγκυρα υπέβαλε ήδη στις Βρυξέλλες το πρώτο προσχέδιό της, στο οποίο πέραν των ανωτέρω επικροτούνται τα βήματα, που πραγματοποίησε η χώρα όσον αφορά τον περιορισμό των αρμοδιοτήτων της στρατιωτικής δικαιοσύνης, το διορισμό επικεφαλής ενταξιακών διαπραγματεύσεων με ξεχωριστό χαρτοφυλάκιο και την έναρξη τηλεοπτικών εκπομπών στην κουρδική γλώσσα. Σύμφωνα με τη Milliyet, στην ίδια έκθεση θα μνημονεύονται και τα θετικά βήματα της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής, καθώς και η επίτευξη συμφωνίας για την κατασκευή του αγωγού Ναμπούκο. Από την άλλη πλευρά, τα επικριτικά σημεία της ίδιας έκθεσης θα αφορούν τις ελλείψεις στον τομέα της ελευθερίας του Τύπου, τις σχέσεις στρατού – πολιτικής εξουσίας, την απροθυμία για το άνοιγμα λιμένων και αεροδρομίων στην Κυπριακή Δημοκρατία και τη μη επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης.