17 Αυγ 2009

Επιστολή προς ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟ

Λάβαμε και δημοσιεύουμε την ακόλουθη επιστολή – απάντηση σε σχόλια μας στον ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟ, σχετικά με τις προαγωγές που αναφέρονταν και στον κ. Χατζόπουλο. ‘ Όπως φαίνεται στην επιστολή ο κ. Χατζόπουλος δίκαια διακηρύσσει την άποψη του ότι αδικήθηκε. Παρόλα αυτά ο ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟΣ διατηρεί εις εαυτόν τη δυνατότητα να επανέλθει, μετά την επιστροφή του «δράστη» από τις διακοπές του. Στο μεταξύ διαβάστε την επιστολή, που είναι εμπεριστατωμένη και σαφής.

ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΜΙΑΣ ΜΗ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ

Αδελαΐδα, 28 Iουλίου 2009

Αγαπητοί συντάκτες της ιστοσελίδος «Ο Δραγουμάνος»,

Από την ημέρα της παράλειψής μου προς προαγωγή στο βαθμό του Πληρεξουσίου Υπουργού Β’, στις 13 Ιανουαρίου 2009, μέχρι και την ημέρα της δικαίωσής μου, στις 17 Ιουλίου 2009, φρόντισα να κρατήσω την υπόθεσή μου εντός της Υπηρεσίας, χωρίς προφυγή στη Δικαιοσύνη, χωρίς «διαρροές» προς τρίτους και χωρίς αντίδραση, ακόμη και όταν το όνομά μου σπιλώθηκε με απαξιωτικά δημοσιεύματα περί «υπηρεσιακής ανεπάρκειας».

Η αναφορά του ονόματός μου στα «Σχόλια για ΥΠΕΞ-29», με την ευκαιρία της πρόσφατης προαγωγής μου, συνοδευόμενο από σύντομο δηκτικό σχόλιο («που δεν είχε προαχθεί προηγουμένως λόγω ελλιπούς απόδοσης»), με αναγκάζει να λύσω τη σιωπή μου και να παρουσιάσω την ιδική μου εκδοχή, τώρα πλέον που η υπόθεση δεν εκκρεμεί.

1. Η διαπίστωση του Ανωτάτου Υπηρεσιακού Συμβουλίου στις 13.1.2009, ότι «ο κρινόμενος υπάλληλος διαθέτει μόνο ευμενή Φύλλα Αξιολόγησης» αποτελούσε, από μόνη της, επαρκές αποδεικτικό υλικό προαγωγής, αφού ο Υπηρεσιακός Φάκελος αποτελεί τη μόνη νόμιμη πηγή άντλησης επιχειρημάτων υπέρ ή κατά προαγωγής, σε οποιοδήποτε βαθμό.

Πράγματι, ο Νόμος 3566/2007 και η Απόφαση του ΣτΕ 5274/1995 επιτάσσουν (α) τη συνεξέταση, σε κάθε προαγωγή, μόνο στοιχείων του Υπηρεσιακού Φακέλου του υπαλλήλου, σχετικά με την υπηρεσιακή εξέλιξή του, (β) από την ημερομηνία διορισμού του και όχι μόνο στη διάρκεια μιας θητείας (γ) μετά από επαρκή αιτιολόγηση, η οποία πρέπει να γίνει «με παράθεση συγκεκριμένων στοιχείων εκ του Υπηρεσιακού Φακέλου του υπαλλήλου ή (δ) άλλα πραγματικά γεγονότα, φερόμενα σε γνώση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, τα οποία βαρύνουν τον υπάλληλο και δικαιολογούν την κρίση του..».

2. Η εισήγηση περί μή προαγωγής μου αιτιολογήθηκε, στις 13.1.2009, με τη φράση «..ωστόσο η διαμορφωθείσα γνώμη της ηγεσίας του Υπουργείου για την υπηρεσιακή απόδοση του κρινόμενου κατά την τρέχουσα θητεία του ως Γενικός Πρόξενος στην Αδελαΐδα είναι αρνητική».

Η αρνητική γνώμη της πολιτικής ηγεσίας θα μπορούσε ενδεχομένως, εφόσον στηριχθεί σε γεγονότα, να επισύρει ανάκληση, δυσμενή μετάθεση ή άλλου είδους θεμιτή έκφραση δυσαρέσκειας, δεν μπορεί όμως να σταθεί εμπόδιο στην προαγωγή, της οποίας οι προϋποθέσεις ρυθμίζονται αυστηρά από το Νόμο και τη Νομολογία. Η αρνητική γνώμη, ως μη πραγματικό γεγονός και ως εκτός Υπηρεσιακού Φακέλου αξιολόγηση, δεν αποτελεί νόμιμο κριτήριο (μη) προαγωγής, ούτε μπορεί, από μόνη της, να αντισταθμίσει το θετικότατο περιεχόμενο του Υπηρεσιακού Φακέλου, που καλύπτει ολόκληρη την καριέρα.

3. Αντ’ αυτών, η πολιτική ηγεσία διαμόρφωσε αρνητική άποψη για την υπηρεσιακή μου επάρκεια, χωρίς να υπάρχει επίδικο αντικείμενο, ούτε υπόλογη κατάσταση, ούτε παραβίαση Νόμου, ούτε παράβαση υπηρεσιακού καθήκοντος, ούτε προσωρινή απώλεια πολλάκις διαπιστωθέντων υπηρεσιακών προσόντων, αλλά απλή διαφορά εκτίμησης κατάστασης και γεγονότων, ομογενειακού και εθνικού συμφέροντος, με εδώ εξωϋπηρεσιακούς παράγοντες, μέσα στις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες μιας παροικίας που είναι κατακερματισμένη, θρησκευτικά, πολιτιστικά και κοινωνικά, τα τελευταία 50 χρόνια. Ουδέποτε ερευνήθηκε το ποιόν των κατηγόρων μου, ουδέποτε διασταυρώθηκαν οι ισχυρισμοί τους με πραγματικά στοιχεία, ούτε μου ζητήθηκε να δώσω τη δική μου ερμηνεία, ούτε μου ζητήθηκε παύση των επίμαχων ομογενειακών πρωτοβουλιών μου (που ήταν εν γνώσει της υπηρεσιακής και της πολιτικής ηγεσίας, εγγράφως και εκ των προτέρων), ούτε αποτέλεσαν οι «πληροφορίες», έστω και ως αβάσιμες κατηγορίες, στοιχεία του Υπηρεσιακού μου Φακέλου.

Η απόφαση «στηρίχθηκε» στην αντιγραφή, υπό αρνητική εκδοχή, τεσσάρων από τις προϋποθέσεις του άρθρου περί προαγωγών, που, όμως, ευρίσκονται εκεί για να αποδειχθούν και όχι για να λειτουργήσουν ως αποδείξεις με μόνη την επίκλησή τους. Φυσικά, η απόφαση δεν περιέχει αναφορά ούτε σε πρόσωπο, ούτε σε περιστατικό, ούτε σε βλάβη συμφερόντων, ούτε προσκομίζεται οποιαδήποτε απόδειξη ή απλή στοιχειοθέτηση «αρνητικής άποψης για την υπηρεσιακή μου επάρκεια στην Αδελαΐδα». Ακόμη και στην περίπτωση που τα προαναφερθέντα θα είχαν αποδειχθεί αληθή, για την προαγωγή δεν αρκεί να ληφθεί υπόψη το θετικό ή αρνητικό αποτέλεσμα μίας πρωτοβουλίας ή μίας μόνο θητείας, αλλά πρέπει να συνυπολογισθεί όλη η καριέρα και να ληφθούν υπόψη μόνο στοιχεία που προκύπτουν από τον Υπηρεσιακό Φάκελο.

4. Η προαγωγή μου από το Ανώτατο Υπηρεσιακό Συμβούλιο της 17ης Ιουλίου 2009 στο βαθμό του Πληρεξουσίου Υπουργού Β’ έγινε χωρίς να έχω προσφύγει στη Δικαιοσύνη, χωρίς να έχω δημοσιοποιήσει, έστω και αμυντικά ή ως «διαρροή», την υπόθεσή μου εκτός Υπηρεσίας, χωρίς να έχω προστρέξει σε πολιτικά ή υπηρεσιακά μέσα και χωρίς, ακόμη, να γνωρίζω τί προκάλεσε την παράλειψή μου τότε και τί, εν συνεχεία, συνετέλεσε στην «αυτεπάγγελτη» προαγωγή μου.

Παραμένει ακόμη μυστήριο, γιατί η πολιτική ηγεσία δεν διαμόρφωσε θετική γνώμη για τη θητεία μου στην Αδελαΐδα, μετά από δύο ευνοϊκές κρίσεις του υπηρεσιακώς προϊσταμένου μου, μετά από δύο θερμές επιστολές ευαρέσκειας (η μία από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου), μετά από μία ποιοτική αλληλογραφία τριών ετών, μετά από 15 πρωτοβουλίες, καθώς και τις αποδοτικές επισκέψεις του κ. Πρωθυπουργού στην Αδελαΐδα, του Υφυπουργού Εξωτερικών κ. Θ. Κασσίμη στην Αδελαΐδα, του Πρωθυπουργού της Νότιας Αυστραλίας στην Ελλάδα και του ΓΓΥΠΘ καθηγητού κ. Α. Καραμάνου στην Αδελαΐδα. Η πολιτική ηγεσία είχε, τουλάχιστον σε τέσσερις περιπτώσεις, άμεση γνώση των δραστηριοτήτων μου, καθώς και δια ζώσης υπηρεσιακή επικοινωνία μαζί μου. Πώς και γιατί η πολιτική ηγεσία έφθασε στο σημείο να διαγράψει τα προεκτεθέντα και να διαμορφώσει αρνητική γνώμη, με βάση ανέλεγκτες γραπτές ή τηλεφωνικές καταγγελίες ατόμων, ορισμένα από τα οποία έχουν βεβαρημένο ομογενειακό παρελθόν;

Με την πικρία ότι ένας άψογος Υπηρεσιακός Φάκελος έχει παύσει πλέον να αποτελεί τη φυσική και νόμιμη άμυνα του δημοσίου υπαλλήλου, αποδέχομαι την καθυστερημένη κατά έξι μήνες προαγωγή μου (αφού, όμως, στο μεταξύ, έχω «κατρακυλίσει» άδικα ορισμένες θέσεις στην επετηρίδα), πιστεύοντας ότι αυτή αντανακλά ευδόκιμη υπηρεσία 24 ετών, με μόνο ευμενή Φύλλα Αξιολόγησης και ευαρέσκειες, που έχουν πολλάκις πιστοποιήσει υπηρεσιακά προσόντα, τα οποία δεν εκδηλώνονται ούτε απουσιάζουν επιλεκτικά, ανάλογα με τον τόπο και το χρόνο που αξιολογούνται οι υπηρεσιακές δραστηριότητές μου.

Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία

Δημήτριος Χατζόπουλος

Γενικός Πρόξενος στην Αδελαΐδα