2 Φεβ 2010

Γενικευμένη ανθελληνική εκστρατεία από την πολιτική ηγεσία της Αλβανίας.

Οι χθεσινές αντιπολιτευόμενες αλβανικές εφημερίδες, Σέκουλι, Γκαζέτα Σκιπτάρε και Κοριέρι, καθώς και η Πανοράμα (θεωρείται φιλική προς τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και ΥΠΕΞ Ιλίρ Μέτα, φίλο κατά δήλωσή τους των κ.κ. Παπανδρέου και Δρούτσα ) φιλοξενούν άρθρα και δηλώσεις των γνωστών για τις ανθελληνικές τους θέσεις πολιτικών Σαμπρί Γκόντο, Πελούμπ Τζούφι, καθώς και άλλων, οι οποίοι τάσσονται εναντίον της απογραφής του πληθυσμού στην Αλβανία βάσει και του εθνικού και θρησκευτικού κριτηρίου.
Συγκεκριμένα, ο επίτιμος πρόεδρος του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος Σαμπρί Γκόντο, με δηλώσεις του στην ε/φ Σέκουλι, αντιτίθεται για μία ακόμα φορά στην απογραφή του πληθυσμού που ετοιμάζεται να κάνει η κυβέρνηση το 2011, όπου οι πολίτες θα μπορούν να δηλώσουν την εθνική και τη θρησκευτική τους ταυτότητα. Σύμφωνα με τον Γκόντο, πολλοί πολίτες δεν μπορούν να δηλώσουν τη θρησκευτική τους ταυτότητα διότι είναι τέκνα μικτών γάμων. Επιπλέον ο Γκόντο αντιτίθεται και στις δηλώσεις Μπερίσα, σύμφωνα με τις οποίες οι αλβανοί δήλωναν την εθνική τους ταυτότητα και την εποχή του βασιλιά Ζώγκου. Την εποχή εκείνη, σύμφωνα με τον Γκόντο, δεν υπήρχε η βίζα, οι αλβανοί κυκλοφορούσαν ελεύθεροι, όχι όπως σήμερα, που για να πάρουν μια θεώρηση έχουν αλλάξει ονόματα και ταυτότητα.
Μια άλλη ε/φ, η αντιπολιτευόμενη Κοριέρι, αναφέρεται σε δηλώσεις του Γκόντο για το ίδιο θέμα, στις οποίες επισημαίνει ότι σε περίπτωση που στο ερωτηματολόγιο παραμείνει η ερώτηση για την εθνική ταυτότητα, αυτή θα πρέπει να συνοδεύεται με ορισμένους όρους, που να υποχρεώνουν τον πολίτη όχι μόνο να δηλώνει την εθνική του ταυτότητα (σε περίπτωση που δεν είναι αλβανική), αλλά και να την αποδεικνύει, δηλώνοντας και τα ονόματα των γονέων και των παππούδων του αλλά και τον τόπο καταγωγής.
Η ε/φ Σέκουλι δημοσιεύει άρθρο και του ιστορικού Αγέτ Σάχου, ο οποίος υποστηρίζει ότι η Αλβανία δε θα πρέπει να κάνει απογραφή βάσει και της θρησκευτικής ταυτότητας, διότι με τον τρόπο αυτό θα δημιουργούνταν προβλήματα μεταξύ των θρησκευτικών κοινοτήτων στη χώρα. Μια τέτοια απογραφή, ισχυρίζεται ο Σάχου, θα μπορούσε να γίνει αντικείμενο παρερμηνείας και κατάχρησης. Για παράδειγμα η Ελλάδα, ισχυρίζεται ο Σάχου, ταυτίζει την εθνική με τη θρησκευτική ταυτότητα. Η τραγωδία των τσάμηδων, σύμφωνα με τον Σάχου, έχει στο θεμέλιό της τη θρησκευτική ταυτότητα, διότι οι τσάμηδες ήταν στην πλειοψηφία τους μουσουλμάνοι. Καταλήγοντας, ο Σάχου υποστηρίζει ότι η απογραφή με δήλωση της εθνικής ταυτότητας θα φέρει την ΄΄εθνική συρρίκνωση των Αλβανών΄΄, διότι πολλοί αλβανοί έχουν αλλάξει ονόματα και ταυτότητα.
Η ε/φ Πανοράμα φιλοξενεί άρθρο του δημ/φου συνεργάτη της Υλμπέρ Λίλι στο οποίο προτείνει να γίνει απογραφή μόνο για τον αριθμό των πολιτών, των κατοικιών και των περιουσιών τους, αφαιρώντας από το ερωτηματολόγιο τις ερωτήσεις για την εθνική και θρησκευτική ταυτότητα. Με τις ερωτήσεις αυτές, ισχυρίζεται ο Λίλι, η Αλβανία πάει να δημιουργήσει προβλήματα σε μια χώρα όπου τέτοια προβλήματα δεν υπάρχουν. Σύμφωνα με τον Λίλι, η απογραφή με τα δύο αυτά κριτήρια δεν είναι ένας όρος, μόνο μια σύσταση του Σ.τ.Ε., άρα δεν είναι υποχρεωτική, πιο πολύ τα δύο αυτά κριτήρια είναι αιτήματα που έχει θέσει η Ελλάδα. Καταλήγοντας ο Λίλι διερωτάται τι θα γίνει με τους μετανάστες, προσθέτοντας ότι κατά την απογραφή που έγινε το 2002 στην ΠΓΔΜ οι αλβανοί μετανάστες έμειναν εκτός απογραφής.
Η αντιπολιτευόμενη ε/φ Κοριέρι φιλοξενεί στο σημερινό της φύλλο συνέντευξη του πρώην βουλευτή και πρώην αντιπροέδρου του Σοσιαλιστικού Κινήματος Ολοκλήρωσης Πελούμπ Τζούφι, στην οποία όχι μόνο τάσσεται εναντίον της απογραφής με δήλωση της εθνικής και θρησκευτικής ταυτότητας, αλλά κατηγορεί και τον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο για ανάμειξη στην πολιτική και για παραβίαση των κανόνων της Εκκλησίας. Συγκεκριμένα, ο Τζούφι θεωρεί παράνομη και αντισυνταγματική την απογραφή του πληθυσμού βάσει και του θρησκευτικού κριτηρίου, διότι το Σύνταγμα ορίζει ότι κανείς δεν έχει δικαίωμα να υποχρεώσει τους αλβανούς πολίτες να δηλώσουν τη θρησκευτική τους πίστη. Θεωρεί ΄΄ανέντιμη αρχή΄΄ την απογραφή του πληθυσμού όπου οι πολίτες να έχουν το δικαίωμα να δηλώσουν και την εθνική τους ταυτότητα, κάτι, που σύμφωνα με τον Τζούφι, το είχε ζητήσει από την Αλβανία και ο Βενιζέλος το 1919, αλλά οι τότε μεγάλες δυνάμεις δεν το δέχθηκαν. Σκοπός της απογραφής αυτής, σύμφωνα με τον Τζούφι, είναι να δώσει παραμορφωμένη εικόνα ως προς την εθνική και θρησκευτική σύνθεση του πληθυσμού στην Αλβανία. Αναφορικά με τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο, ο Τζούφι δήλωσε: «Η τοποθέτηση του κ. Αναστασίου επικεφαλής της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας ήταν ιστορική ανοησία (Σημ. Γρ. Τύπου: ο Τζούφι χρησιμοποιεί τον αγγλικό όρο “nonsense”). H Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας έγινε Αυτοκέφαλη, ακριβώς για να απαλλαγεί από την Ελληνική Εκκλησία και τους έλληνες ιερείς. Η τοποθέτηση του κ. Αναστασίου επικεφαλής της Εκκλησίας ήταν η πρώτη παραχώρηση που ο Μπερίσα έκανε στην Ελλάδα. Κατά την άποψή μου ο Αρχιεπίσκοπος έχει ενεργήσει συχνά σε αντίθεση με το ρόλο που θα έπρεπε να είχε ο επικεφαλής της Ορθόδοξης Εκκλησίας, έχει παρέμβει μάλιστα σε πολιτικές υποθέσεις και στις λεπτές σχέσεις με άλλες χώρες, παραβιάζοντας τους ίδιους τους κανόνες της Ιεράς Εκκλησίας».
Η σημερινή ε/φ Μπαλκάν φιλοξενεί δισέλιδη συνέντευξη του γνωστού αλβανού συγγραφέα (πρώην βουλευτή και πρώην μέλους της ηγεσίας του ΣΚ, έχει πλέον αποσυρθεί από την πολιτική λόγω μεγάλης ηλικίας) Ντριτερό Αγκόλι, στον οποίο ο δημ/φος, μεταξύ άλλων, έκανε και δύο ερωτήσεις, τη μία για την ΄΄Τσαμουριά΄΄ και την άλλη για την απογραφή του πληθυσμού.
Για την ΄΄Τσαμουριά΄΄ ο Αγκόλι δήλωσε: «Υπάρχει ριζική διαφορά μεταξύ Κοσόβου και Τσαμουριάς. Εκείνο που οι σέρβοι δεν κατάφεραν να κάνουν στο Κόσοβο, δυστυχώς οι έλληνες το πέτυχαν στην Τσαμουριά. Το Κόσοβο κατοικείται από αλβανούς, η Τσαμουριά έχει αδειάσει από τους αλβανούς, με τρόπους που όλοι γνωρίζουμε». Στην ερώτηση για την απογραφή βάσει και του θρησκευτικού κριτηρίου, ο Αγκόλι απάντησε: «Μέχρι το 1948 ή 1950 υπήρχε τέτοιος νόμος (για δήλωση της θρησκευτικής ταυτότητας), μετά καταργήθηκε. Θυμάμαι ότι δύο φορές συμπλήρωσα το σχετικό ερωτηματολόγιο και δήλωσα αθεϊστής, μολονότι οι δύο γονείς μου ήταν μπεκτασήδες». Στην ερώτηση εάν με τον τρόπο αυτό θα αυξηθεί ο αριθμός των ορθόδοξων χριστιανών στην Αλβανία, ο Αγκόλι απάντησε: «Είναι περίπου ένα εκατ. αλβανοί μαζί με τις οικογένειές τους που πήγαν στην Ελλάδα μετά το 1990. Η πλειοψηφία τους, εφόσον άλλαξε τα ονόματα, μπορεί να αλλάξει και τη θρησκευτική τους ταυτότητα. Να μην ξεχνάμε, η πατρίδα του ανέργου είναι η εργασία. Η Αλβανία δεν έχει τη δύναμη να τους πει: Επιστρέψτε, θα σας κάνω πιο πλούσιους απ΄ ότι είστε. Εγώ όμως πιστεύω ότι οι αλβανοί ορθόδοξοι θα ξέρουν να διατηρήσουν και να προωθήσουν τις αξίες των προγόνων τους».